bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
بورس در میانه معاملات امروز، ۲۶ تیرماه، حمایت ۲ میلیون واحدی را از دست داد، تا زنگ خطری برای خروج سرمایه از این بازار و تهدید سایر بازار‌ها باشد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ پس از اتفاقات تلخی که در ۱۷ اردیبهشت ماه بر سر بازار بورس آمد، بازار از مسیر سبزی که در پیش گرفته بود، خیلی زود به مسیر قرمز تغییر وضعیت داد و دیگر نتوانست روی پای خود بایستد.

در ادامه مسیر سقوط بازار، شاخص کل در ابتدای معاملات امروز، ۲۶ تیرماه، حمایت ۲ میلیون واحد را از دست داد. تابلوی بازار نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد سهام در این بازار، وضعیت قرمز دارند و اصطلاحا منفی خورده‌اند.

در چنین شرایطی فعالان بازار سعی می‌کنند نقدینگی خود را از بورس خارج کرده و به همین علت سهام، در صف‌های فروش به سر می‌برند.

اکنون شاخص کل بورس بیش از ۳۹ هزار واحد ریزش کرده و تاکنون در جایگاه یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد قرار گرفته است.

ارزش معاملات خرد، اما به شدت پایین است و در محدوده ۲،۳۰۰ میلیارد تومان قرار دارد که نشان‌دهنده بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران خرد بورسی است.

سقوط بورس در این شرایط می‌تواند تهدیدی برای سایر بازار‌ها از جمله خودرو و مسکن باشد. در شرایطی که بازار مسکن به شرایط رکود نزدیک است، ورود سرمایه فعالان بورسی به این بازار می‌تواند تب معاملات را در این بازار دوباره بالا ببرد و بازار مجددا با تورم مواجه شود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: