bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس مسکن با انتقاد از دولت به دلیل عدم انتشار گزارش‌های آماری مسکن، گفت: ثبات قیمت ارز، موجب تخلیه تورم انتظاری در بازار مسکن می‌شود.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- محمود جباری؛ فرهاد بیضایی کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با بازارنیوز در خصوص تحلیل وضعیت مسکن در آستانه دوسالگی دولت عنوان کرد: در حال حاضر تحلیل جدیدی نداریم، چون آمار‌های مسکن چندین ماه است که منتشر نشده، بنابراین نمی‌توانیم مبتنی بر آمار‌های رسمی تحلیلی داشته باشیم.

بیضایی در خصوص علت کاهش قیمت مسکن در روز‌های اخیر افزود:، چون آمار رسمی وجود ندارد، مجددا اظهار نظر‌ها مبتنی بر حدث و گمان خواهد بود. به نظر من آن چیزی که اهمیت پیدا می‌کند، این است که چرا دولت انتشار آمار‌های رسمی حوزه مسکن را متوقف کرده و یا چه وضعیتی در بازار مسکن بوجود آمده که انتشار آمار‌های رسمی متوقف شده  است.

وی ادامه داد:  این موضوع نگرانی‌ها را در سیستم بازار بیشتر خواهد کرد. چون ممکن است خود دولت دسترسی به آمار‌های رسمی بصورت خاص داشته باشد، اما دیگر نمی‌تواند از کمک کارشناسان بیرون از دولت برای رسیدن به تحلیل و یا تسکین مناسب برای وضعیت بازار بهره ببرد.

بیضایی همچنین در ادامه با اشاره به ثبات نرخ ارز عنوان کرد: تحلیل  این است که با توجه به ثبات قیمت ارز بازار مسکن هم دچار یک ثبات نسبی بشود، تا حدی که حباب قیمتی و تورم انتظاری که در این بخش وجود دارد، کاهش پیدا کند و این در صورتی است که ثبات قیمت ارز پایدار باشد.

این کارشناس در پایان افزود: این، به آن معنا نیست که قیمت‌ها به دوره‌های قبل برگردند، بلکه فقط تورم انتظاری که ممکن بود ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد، تخلیه خواهد شد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: