bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
«رعیتی فرد» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح آمار‌های مربوط به حوادث کار، کارگاه‌های ساختمانی را دارنده بیشترین فوتی در این زمینه دانست و سهم آن را ۳۸ درصد اعلام کرد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مشاغل دارای بیشترین آمار حوادث کار اظهار کرد: در حال حاضر داده‌های ما نشان از آن دارد که در کارگاه‌های ساختمانی بیشترین حوادث کاری برای کارگران رخ می‌دهد. عدم رعایت اصول ایمنی کار، فقدان ساختار ایمن در این کارگاه‌ها و همچنین تعدد کارگاه‌های ساختمانی اعم از کوچک و انبوه‌ساز از جمله مواردی هستند که باعث می‌شود نظارت کافی بر این کارگاه‌ها اعمال نشود.

۳۸ درصد فوتی کارگران در کارگاه‌های ساختمانی است+ فیلم
معاون وزیر کار تصریح کرد: اخیراً وزارت کار و تعاون، کمیته ملی را تحت عنوان کمیته بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در تهران و سایر مراکز استان‌های کشور تشکیل داده تا بتواند با کمک سازمان‌ نظام مهندسی و شهرداری‌های کل کشور از ادامه بروز این حوادث در این کارگاه‌ها جلوگیری کند.


وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تعداد فوتی‌های کارگاه‌های ساختمانی، گفت: تقریباً ۳۸ درصد از کل فوتی کارگران، در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد. در سال گذشته ۷۱۱ کشته مشمول قانون کار داشتیم که اگر درصد مذکور را از این عدد کم کنیم، تعداد کشته‌های ساختمانی تقریباً ۳۴۰ الی ۳۵۰ نفر برآورد خواهد شد.


مشروح گفته‌های رعیتی‌فرد را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: