bazarnews

کد خبر: ۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
تنش میان روسیه و آمریکا به نفع کیست؟
سناتور بن کاردین نائب رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در مصاحبه اشاره به این که روابط ما با روسیه عادی نیست تاکید کرد تحریم های بیشتری ضد روسیه نه تنها به خاطر حملات سایبری ضد آمریکا و دخالت و اثرگذاری در انتخابات بلکه به خاطر اقدامات آنها در کریمه، اروپا و سوریه باید وضع شود.
بازار نیوز - سناتور بن کاردین در پاسخ به سوال مجری که پرسید: نظر شما در رابطه با اقدامات اخیر رئیس جمهور اوباما درباره روسیه چیست؟ گفت: اول از همه این که این روسیه است که باید به خاطر حمله سایبری به ما هزینه آن را پرداخت کند. این حمله  حتی  اگر یک حمله سایبری هم باشد به هر حال یک حمله محسوب می شود. 

بنابراین اقدامی که رئیس جمهور اوباما انجام داد اقدامی ضروری و لازم بود. امیدوارم زمانی که رئیس جمهور ترامپ قدرت را در دست می گیرد به این موضوع توجه داشته باشد که ما روابط عادی با روسیه نداریم.
وی افزود: من انتظار دارم که کنگره در این رابطه اقدام لازم را انجام دهد. من دو لایحه را برای مقابله با اقدامات روسیه تقدیم کنگره کرده ام. 

این لوایح برای آن است که  تحقیقاتی مستقل را در رابطه با مقابله با میزان گستردگی حمله سایبری روس ها به کشورمان انجام دهد. این لوایح همچنین موضوع آمادگی ما برای مقابله با این حملات را هم بررسی می کنند.

کاردین گفت:در وهله دوم باید بگویم که تحریم های بیشتری باید ضد روسیه نه تنها به خاطر حملات سایبری ضد آمریکا و دخالت و اثرگذاری در سیستم انتخاباتی بلکه به خاطر اقدامات آنها در کریمه،اروپا و سوریه وضع شود.

وی در پاسخ به این سوال گوینده  که پرسید: چرا اوباما دیر درباره اقدامات روسیه واکنش نشان داد ،گفت: به نظرم رئیس جمهور اوباما منتظر گزارش مشاورانش شد. این گزارش به تازگی به دست رئیس جمهور رسید و پاسخ مناسب در آن پیش بینی و محاسبه شده بود. بخشی از این گزارش علنی نشده است و این به معنای آن است که این پایانی بر اقداماتی که ضد روسیه صورت خواهد گرفت، نخواهد بود. من می خواهم به شما اطمینان دهم که کنگره می خواهد به عنوان یک نهاد مستقل این موضوع را بررسی کند.

 این سناتور دمکرات در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پیشتر هم تحریم هایی ضد روسیه وجود داشته است تا چه حد وضع تحریم های جدید ضد این کشور می تواند اثر گذار باشد،گفت: این نکته مهمی است و به همین دلیل من معتقدم که یک کمیته مستقل باید این موضوع را بررسی کند که روسیه درباره ما چه اقداماتی انجام داده است و چگونه آنها توانسته اند به ما حمله کنند و اینکه ما چگونه باید خود را برای مقابله با این  نوع حملات در آینده آماده کنیم و اینکه پاسخ مناسب آمریکا به حملات روسیه چه خواهد بود. به نظرم این کمیته می تواند به این موضوع کمک کند.

نائب رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در پاسخ به این سوال که معتقد نیستید این اقدامات و تحریم بیشتر روسیه سبب تحریک این کشور برای انجام حملات بیشتر خواهد شد،گفت: کنگره نهادی مستقل از دولت است. ما مسئوولیت های مربوط به خود را داریم. ما می خواهیم که چارچوبی را فراهم کنیم تا رئیس جمهور بتواند اقدامات خود را در آن چارچوب انجام دهد. 

من مطمئن نیستم که رئیس جمهور در آینده تمامی ابزارهایی را که وی برای پاسخگویی در این مواقع به آنها احتیاج داشته باشد در دسترس داشته باشد. بنابراین این موضوعی برای کنگره محسوب می شود تا وضعیت موجود را سبک و سنگین کند تا ما هم همانند دولت در برابر کشوری که به ما حمله می کند، پاسخگو باشیم.

وی  درباره مواضع رکس تیلرسون  وزیر خارجه آتی آمریکا درباره روسیه گفت: آقای تیلرسون در ماه ژانویه باید برای تایید منصب وزارتش در کنگره حاضر شود. 
ما این فرصت را در اختیار خواهیم داشت که از وی در رابطه با مواضعش درباره روابط با روسیه سوال کنیم. بدیهی است که تجارب وی در رابطه با تعامل با قدرت های خارجی موضوع مهمی است. او باید منافع تجاری خود را جدا از منافع آمریکا بداند. ما این سوالات را در کنگره و در فرآیند تثبیت وی در مقام وزارت خارجه از وی خواهیم پرسید. این مسئوولیت برعهده ما قرار دارد. این می تواند مایه نگرانی باشد که وی نتواند تمایزی بین مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ نفتی و منصب وزارت خارجه قائل شود.
بلومبرگ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: