bazarnews

کد خبر: ۱۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف وسایل الکترونیکی قاچاق به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
بازار نیوز - سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: این محموله قاچاق روز گذشته در پلیس راه کرمانشاه – همدان توقیف شده است.

وی توضیح داد: ماموران پاسگاه قرسو در کمربندی شرقی کرمانشاه به یک دستگاه خودرو پژوپارس که با سرعت زیاد در حال حرکت بود و به ایست ماموران نیز توجهی نداشت مشکوک می شوند و در نهایت با همکاری ماموران پاسگاه چالابه و پلیس راه متهم را در محل پلیس راه کرمانشاه – همدان متوقف می کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: ماموران در بررسی از خودرو وسایل الکترونیکی قاچاق به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کشف و یک متهم را نیز دستگیر می کنند.

سرهنگ شیرزادی ضمن اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو، خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی شهرستان کرمانشاه با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی با قاچاق کالا و ارز مبارزه جدی خواهد کرد.

پلمپ ۲۰ واحد صنفی در کرمانشاه
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه هم چنین از پلمپ ۲۰ واحد صنفی متخلف و بدون مجوز که در امر توزیع اقلام قاچاق فعالیت داشتند، خبر داد.

سرهنگ شیرزادی گفت: در پی وصول خبری مبنی بر اینکه متصدی چندین واحد صنفی در شهرک طاقبستان، فاقد مجوز قانونی هستند و در امر فروش کالای قاچاق و بعضا توزیع مواد مخدر، بصورت پنهان فعالیت دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پلیس این شهرستان با کار اطلاعاتی اقدام به شناسایی ۲۰ واحد صنفی متخلف کرد و پس از کسب دلایل و مستندات لازم با هماهنگی مقام قضایی، در عملیاتی مشترک با پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرداری اقدام به پلمپ این واحد ها کرد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه تاکید کرد: پلیس از تمام توان و ظرفیت خود در برخورد با واحدهای صنفی متخلف و فاقد مجوز قانونی استفاده خواهدکرد و شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس این شهرستان اطلاع دهند.

رانندگان متخلف در کرمانشاه امسال بیش از ۲۶میلیارد تومان جریمه شدند
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان پاییز ۴۰۸ هزار و ۷۰۷ برگ جریمه به ارزش ۲۶ میلیاردو ۵۸۸ میلیون تومان برای خودروهای متخلف در جاده های برون شهری استان صادر شده است.

سرهنگ "فضل الله شیری"اظهارداشت: این میزان جریمه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: از مجموع قبض‌های جریمه، ۲۱۳ هزار و ۸۰۰ برگ جریمه تنها برای تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه صادر شده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف۸۷۱۴ دستگاه خودروی متخلف در۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی این مدت، ۱۶۴۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

وی در ادامه به آمار کشته‌های تصادفات کشور و استان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۱۴ سال اخیر ۳۱۵ هزار نفر در تصادفات کشور جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: بر اساس این آمار در ۱۴ سال اخیر روزانه ۶۱ نفر در تصادفات کشور جان باختند و روزانه ۳۲ میلیارد تومان خسارت مالی به اقتصاد کشور وارد شده است.

شیری از فوت ۱۶ هزار و ۵۸۴ نفر در تصادفات سال گذشته کشور خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۴۴۵۳ نفر در تصادفات درون شهری و ۱۰ هزار و ۸۶۰ نفر در تصادفات برون شهری کشور کشته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال نیز، یازده هزار و ۶۲۴ نفر در تصادفات کشور جان باختند که از این تعداد ۴۰۸۳ نفر در تصادفات درون شهری و ۷۵۴۱ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از جان باختن ۴۲۵ نفر در تصادفات سال گذشته استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۸ نفر در تصادفات درون شهری و ۳۰۷ نفر در تصادفات برون شهری کشته شدند.

شیری یادآور شد: همچنین در هشت ماهه امسال ۳۱۷ نفر در تصادفات استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۴ نفر در تصادفات درون شهری و ۲۴۳ نفر در تصادفات برون شهری کشته شدند.

وی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال، ۱۲۷ نفر در استان جان خود را در صحنه تصادفات برون شهری از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۶۰ فوتی ۲۵ درصد کاهش داشته است.

شیری همچنین از کاهش شش درصدی تعداد فقرات تصادفات فوتی استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد از ۱۱۳ فقره تصادف در ۹ ماهه سال گذشته به ۱۰۶ فقره تصادف، در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مجروحین تصادفات استان در سال جاری، گفت: تعداد مجروحین استان در ۹ ماهه امسال ۸۴۷ نفر بوده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۷۶ مجروح، ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

شیری همچنین از افزایش ۳.۹ درصدی تعداد فقرات تصادفات جرحی برون شهری استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد از ۱۹۸۱ فقره تصادف در ۹ ماهه سال گذشته به ۲۰۴۳ فقره تصادف در سال جاری رسیده است.

وی افزود: تصادفات خسارتی برون شهری استان نیز با رشد ۲.۲ درصدی از ۲۶۹۰ فقره تصادف در ۹ ماهه سال گذشته به ۲۷۵۲ مورد در سال جاری رسیده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: در سال جاری در مجموع ۲۷۵۲ مورد تصادف فوتی، جرحی و خسارتی برون شهری داشته‌ایم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۶۹۰ فقره تصادف، رشد ۲.۲ درصدی داشته است.

وی افزود: در مجموع تصادفات برون شهری استان، ۶۴ درصد تصادفات بصورت برخورد خودرو با خودرو بوده، ۳۲ درصد بصورت واژگونی و خارج شدن خودرو از جاده و حدود چهار درصد نیز برخورد خودرو با عابر پیاده بوده است.

شیری یادآور شد: حدود ۷۰ درصد تصادفات در طول روز اتفاق افتاده و در میان ساعات شبانه روز نیز ساعت ۱۶ بعدازظهر تا ۲۰ شب با سهم ۲۵ درصدی بیشترین ساعت وقوع تصادف را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، افزود: از میان روزهای هفته نیز بیشترین تصادفات مربوط به روزهای شنبه و پنج شنبه بوده و در میان ماه‌های سال نیز شهریور و مهرماه بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را عمده علت تصادفات برون شهری استان عنوان کرد و افزود: ۳۷.۷ درصد علت تصادفات به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده و پس از آن عدم توجه به جلو با ۲۰.۵ درصد و انحراف به چپ با ۱۳.۹ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شیری با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۲۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: حدود ۴۰ درصد فوتی‌های تصادفات افراد با سن کمتر از ۳۰ سال هستند.

این مقام انتظامی یادآور شد: حدود ۴۰ درصد از کشته‌های تصادفات نیز از نظر نوع اشتغال،    شغل آزاد و یا کشاورز هستند.

وی با بیان اینکه مردان بیشترین کشته‌های تصادفات را تشکیل می‌دهند، گفت: ۸۳ درصد کشته‌های تصادفات مردان هستند و از مجموع کشته‌ها نیز ۵۳ درصد متاهل اند.

شیری با یادآوری اینکه بیش از نیمی از فوتی‌های تصادفات بیسواد و یا دارای تحصیلات ابتدایی و راهنمایی هستند، گفت: از مجموع کشته‌های تصادفات، ۵۷ درصد در محل حادثه، ۹ درصد حین انتقال به مراکز درمانی و ۳۱.۹ درصد در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به زمان بعد از حضور گروه‌های امداد و نجات است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وجود هشت هزار کیلومتر راه در سطح استان، گفت: بر اساس استانداردها در هر ۳۵ کیلومتر راه باید یک پایگاه اورژانس مستقر باشد و این در حالی است که ما در سطح استان، تنها ۵۰ پایگاه اورژانس داریم و باید این تعداد افزایش یابد.

وی افزود: همچنین ما به شدت نیازمند استقرار آتشنشانی در راه‌های برون شهری استان هستیم زیرا آتشنشانی‌ها زیرنظر شهرداری بوده و اگر بخواهند برای اطفاء برخی موارد آتش سوزی در تصادفات برون شهری از شهر خارج شوند نیاز به کسب مجوز دارند که این امر امدادرسانی را بسیار کند کرده است.

شیری در ادامه به برخی تغییرات صورت گرفته در قوانین بیمه تصادفات اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۶۱ و ۶۲ قانون بیمه سال ۱۳۹۵، اگر در تصادفات مشخص شود طرفین صحنه‌سازی کرده و یا تعویض راننده یا خودرو انجام داده‌اند و یا مواردی از قبیل شکستگی بر اثر حوادث دیگر را آسیب در تصادفات نشان داده‌اند علاوه بر جریمه نقدی به میزان دو برابر وجود دریافتی به حبس نیز محکوم می‌شوند.

وی افزود: همچنین در قانون جدید بیمه چنانچه علت تصادف، تخلفات حادثه‌ساز اعلام شود در اولین بار راننده خاطی باید ۲.۵ درصد مبلغ خسارت، برای بار دوم پنج درصد و برای سومین بار باید ۱۰ درصد مبلغ خسارت را پرداخت کند.

اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در اسلام آبادغرب
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده با حضور دادستان شهرستان در ۲ منطقه این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: این طرح با هدف مبارزه با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر، با حضور "بیژن عزیزی "دادستان شهرستان اسلام آباد غرب و ماموران کلانتری ها، یگان امداد، پلیس مبارزه با موادمخدر، آگاهی و پلیس امنیت عمومی در ۲ منطقه جرم خیز شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح هشت نفر از خرده فروشان مواد مخدر شناسایی و با حکم مقام قضائی از منزل آنان بازرسی بعمل آمد، که در نتیجه ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک، تعداد سه عدد ترازوی دیجیتال توزین مواد مخدر و دو حقه وافور کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا چهار نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سرتیپ نیا خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح یک سارق تحت تعقیب دستگیر و یک قبضه سلاح کلاشینکف غیر مجاز از منزل وی کشف شد؛ همچنین ۲ سارق وسایل داخل خودرو نیز به پلیس آگاهی منتقل شدند و پس از تحقیقات به چهار فقره سرقت وسایل داخل خودرو اقرار کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح ۲ باب قهوخانه سنتی و قلیان سرای پلمپ و از یک باشگاه پرورش اندام ۵۰ کیلوگرم انواع دارو و پودر بدنسازی غیر مجاز کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه ۱۰ معتاد متجاهر دستگیر و جهت ترک تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند، گفت: در این طرح یک دستگاه خودرو پراید سرقتی کشف شد و ۱۵ دستگاه موتور سیکلت و چهار دستگاه خودرو توقیف به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ سرتیپ نیا با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح، گفت: طرح های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز و مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و هنجارشکنان استمرار دارد.

وی از شهروندان خواست که موارد مشکوک و فعالیت خرده فروشان مواد مخدر را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

امنیت کشور حاصل فعالیت کارکنان انتظامی است
رئیس بنیاد شهید شهرستان هرسین گفت: امنیت کشور حاصل تلاش خستگی ناپذیر کارکنان انتظامی است.

"محمدرضا یعقوبی" در دیدار با کارکنان انتظامی هرسین، از تلاش های شبانه روزی پلیس در تحقق نظم و امنیت تشکر و عنوان کرد: تلاش و حضور پر رنگ و با نشاط پلیس در سطح شهرستان عامل ایجاد امنیت و آرامش است.

وی با بیان اینکه خدمت صادقانه به مردم در نظام اسلامی افتخاری بزرگ و ارزشمند محسوب می شود، گفت: پلیس اسلامی با تلاش خالصانه و ایثارگونه در سنگر تأمین نظم و امنیت مایه افتخار، آرامش و دلگرمی مردم و مسئولان است.

این مقام مسئول اظهارداشت: در سایه توجه خداوند و هدایت حکیمانه مقام عظمای ولایت، پلیس توانسته است، با اقتدار و صلابت امنیت را در میهن عزیزمان به ارمغان آورد؛ کشور عزیزمان در سایه این سلحشوران بهترین امنیت را در سطح جهان دارد.

فرمانده انتظامی هرسین نیز در این دیدار گفت: امنیت، آزادی و استقلال کشور مرهون خون شهدا است و قدر نهادن به مقام شامخ شهدا و پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلاب وظیفه همه آحاد جامعه محسوب می شود

پلمپ ۲۴ واحد صنفی متخلف در اسلام آبادغرب
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از پلمپ ۲۴ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: در راستای تامین نظم و امنیت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بازدید از صنوف طی ۸۴ ساعت گذشته به صورت ویژه در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح ضمن بازدید و کنترل محسوس و غیر محسوس از واحدهای صنفی در رسته های مختلف به تعداد ۱۲ نفر از متصدیان صنوف تذکر شفاهی، برای ۹ واحد صنفی اخطاریه پلمپ صادر و از ۲۰ متصدی واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی و صنفی تعهدات لازم اخذ شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعداد ۲۴ واحد صنفی متخلف پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف، مراتب را از طریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند تا نسبت به برخورد قانونی با آنان در سریعترین زمان ممکن اقدام شود.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: