bazarnews

کد خبر: ۱۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
معاون اول رئیس جمهوری امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت:امروز به گفته صندوق بین المللی پول ایران هجدهمین قدرت برتر اقتصادی جهان است.
بازار نیوز -  محمد باقر نوبخت در این نشست گفت:پس از سی و هشت سال فراز و فرود در انقلاب اسلامی امروز به گزارش صندوق بین المللی در پایان سال 2016 ایران هجدهمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان شده و رشد اقتصادی آن قابل قبول است.

وی با اشاره به اعلام بانک جهانی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با ثبات ترین اقتصاد را در منطقه دارد ،گفت: در حوزه دیپلماسی با 6 قدرت جهانی مذاکره کردیم و آنها میگویند که سرشان کلاه رفته است البته ما برجام را برد - بردو به نفع جهان می‌دانیم.

وی در ادامه در توضیح اقدامات اقتصادی دولت تصریح کرد :در حوزه فعالیت های اقتصادی نیز تا کنون در مجموع 21144 بنگاه در حدود 14828 میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند.

سخنگوی دولت اعلام کرد عیدی کارمندان همزمان با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم حقوق اسفندماه کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی را 15 تا 20 اسفندماه پرداخت کنیم.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه همه پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شده است گفت: آنچه که برای رفع پول‌های بلوکه شده باید صورت می‌گرفت تحقق یافته است اما بخشی از پول‌هایمان در برخی از کشورها مانده است.

وی افزود: مثلا بخشی از پول‌هایمان در هند است و یا در یکی از کشورهای همسایه که مشکلاتی را با برخی از این کشورها در پرداخت معوقات داریم.

نوبخت ادامه داد: یکی از کشورهای همسایه می‌گوید می‌شود به جای پول نقد، کالا بدهیم. بنابراین همه پول‌های بلوکه شده وارد کشور نشده اما آزاد شده است. مگر آنچه که مربوط به مباحث هسته‌ای نبوده است.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به توفیقات انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز آن کشوری که در دوران جنگ تحمیلی به ما حمله کرد، حاکم آن کشور سرش به کدام دار رفت؟ امروز احترامی که جهان نسبت به مرجعیت دینی، به امام خمینی و رهبر انقلاب دارد، سزای آن اقداماتی است که علیه ما صورت گرفت.

نوبخت افزود: یعنی باید دید که چه اجهاف و ستمی علیه ما شد و امروز نتیجه آن چه شد. بدون آنکه قصد بزرگ نمایی موضوع را داشته باشیم. آیا آنها موفق شدند و یا اینکه امروز ما به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه مطرح هستیم؟

سخنگوی دولت ادامه داد: نشریه نشنال اینترست می گوید که ایران امروز هفتمین قدرت بزرگ جهان است و در منطقه بالاترین نفوذ را دارد. یعنی این را کسانی می گویند که می خواستند از بیخ و بن ریشه انقلاب را بکنند و تهاجم نظامی آنها هم نتیجه اش این شد.

وی گفت: امروز نهایتاً ما پیروز شده ایم و جهان از بسیج و ارتش و سپاه ما واهمه دارد. یعنی یک وحشت و رعبی در دل بزرگترین قدرتهای جهانی افتاده، یعنی از توانمندی های نظامی ما آنها ترس و نگرانی دارند. البته توانمندی های ما تماما دفاعی است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: