bazarnews

کد خبر: ۱۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
"کوین تلگراف" نوشت: ایران اگر استفاده از دلار را متوقف کند، می تواند بازار بزرگ بعدی بیت کوین باشد.
بازار نیوز - ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران در پاسخ به بحث جنجال برانگیز دونالد ترامپ در مورد ممنوعیت موقت مهاجرت برخی کشورها از جمله ایران به خاک آمریکا در تلویزیون ملی ایران رسما اعلام کرد که از این پس دلار آمریکا در داخل کشور مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
 
طبق بیانیه رسمی بانک مرکزی ایران و سیف، دولت بر آنست که استفاده از دلار آمریکا را در ایران با یک ارز ذخیره باثبات که در تجارت خارجی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد جایگزین کند.
 
در حال حاضر، بانک مرکزی ایران در حال بررسی 2 گزینه است، اینکه یک ارز خارجی خاص مانند یورو که در تجارت خارجی ایران بسیار رایج است را انتخاب کند و یا چندین ارز را مقرر کرده و در نتیجه به ایرانیان در انتخاب ارز مورد استفاده آزادی عمل دهد.
 
مشکل اصلی تحلیل گران در حذف دلار به عنوان ارز قانونی مورد قبول در ایران اینست که دلار آمریکا پایه اساسی صنعت نفت در ایران می باشد که حدود 41 میلیارد از درآمد دولت محسوب می شود. جایگزینی دلار ممکن است منجر به ایجاد عارضه های شدید برای مقامات دولت ایران شود.
 
تأثیر بر بیت کوین و تقاضای آن: صنعت بیت کوین ایران، بازار معاملات و زیرساخت های سطحی دارد. BTXCapital اولین صرافی بیت کوین کشور که در ماه اوت سال ۲۰۱۵ به راه افتاد، با امید ارائه راهکاری امن تر و قابل اطمینان تر در پلتفرم های تجاری نظیر به نظیر مانند CoinAva و LocalBitcoins وارد بازار ایران شد. BTXCapital اظهار کرده بود ایران با بازاری دارای بیش از پنجاه میلیون کاربر اینترنت در سال های بعد، پتانسیل این را دارد که بازار بزرگ بعدی بیت کویت باشد.  
 
گانش جونگ مدیر ارشد اجرایی Draglet شرکت توسعه  دهنده پلتفرم بیت کوین مورد استفاده BTXCapital از کشمکش ایرانیان در خرید بیت کوین در کشور ایران صحبت کرده که بدست آوردن بیت کوین در ایران بسیار دشوار بوده و با وجود راه های خرید بیت کوین، خریدن بسیار سخت و میزان خرید بسیار کم است.  
 
مانند چیزی که در هند مشاهده شد که مردم به دنبال فروشگاه های ارزشمند یا طلایی دارایی در زمان بحران اقتصادی و فجایع مالی بودند؛ احتمال آن بسیار وجود دارد که مردم ایران نیز به دنبال ارزهایی مانند بیت کوین باشند که تمرکززدایی داشته و به آسانی قابل انتقال باشد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: