bazarnews

کد خبر: ۱۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
اگر در فکر این هستید تا از کار خود بیرون بیایید و کارآفرین شوید بهتر است این موارد را در نظر بگیرید و سپس استعفا نامه را به مدیریت تحویل دهید.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، خارج شدن از شغلی که در حال حاضر دارید و سپس بخواهید رئیس خودتان باشید بسیار ترسناک است. اما به جای استرس بهتر است در ابتدا یک نفس عمیق بکشید و تمام مزایا و معایب آن را سبک و سنگین کنید. سپس اگر مطمئن هستید و به آن ایمان دارید آنگاه یک قدم رو به جلو بردارید.
برای اینکه به شما کمک کنیم در اینجا 7 موردی که قبل از خارج شدن از کار و شروع کردن استارت آپ خود باید مد نظر داشته باشید آمده است.

1- بر روی رزومه خود کار کنید
حتی اگر شما بسیار تحصیل کرده هستید و فکر می‌کنید تحربه کافی دارید باز هم باید بر روی روزمه خود کار کنید و آن را به روز نمایید. چرا؟ زیرا یک رزومه تمیز و عمیق می‌تواند اطلاعات و توانایی‌ها شما را به مشتری یا سرمایه‌گذار منتقل کند. مخصوصا اگر بخواید برند شخصی خود را بر روی پلتفرم‌هایی همانند لینکدن قرار دهید.

2- برنامه ریزی مالی انجام دهید
چه مقدار پول در دست و بال شما است؟ آیا آنقدری است که بتواند استارت آپ شما را راه بیاندازد؟ آیا آنقدری پول دارید که بتوانید یکی دو سال بدون هیچ درآمدی با ان زندگی کنید؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم در حساب بانکی خود به اندازه 12 ماه برای تامین حداقل نیازهای روزانه داشته باشید. اگر اینطور نیست در شغل خود بیشتر از چیزی که برنامه‌ریزی کرده‌اید بمانید. مطمئنا خوشحال نشدید ولی در شرایط کنونی بهترین راه است. شاید برنامه دارید که وام بانکی بگیرید ولی مطمئن باشید هر چقدر وام بانکی کمتری بگیرید کسب و کار شما سریع‌تر به سوددهی می‌رسد.

3- تمارین خود را انجام دهید
اجازه دهید فکر کنیم شما می‌خواهید قسمت جدیدی را به خانه خود اضافه کنید. مطمئنا بدون ابزار، علم و اجازه نمی‌توانید یک دفعه ساخت و ساز را شروع کنید. برای شروع یک کسب و کار نیز همینطور است. آیا نیازی به گرفتن مجوز یا اجازه‌ای است؟ بسیار مهم است که شما مشتری‌ها و رقیب‌های خود را بشناسید و مهم‌تر از همه آیا شما چیز منحصر به فردی را به صنعت یا جامعه معرفی خواهید کرد؟

4- تعیین اهداف جاه طلبانه و داشتن برنامه ریزی
به این جمله را از نلی گالان موسس شرکت آدلانته مومنت توجه کنید:

"وقتی از مردم می‌پرسم اهداف شما چیست من از آن‌ها نمی‌خواهم بگویند دوست داریم یک ماشین مدل جدید بخریم.  هر کسی در طول زندگیش باید لیستی از اهداف بلند مدت همانند سفر به دور دنیا یا خرید یک خانه داشته باشد. وقتی این لیست را ساختید آنگاه کارهایی که در گذشته کردید را تصور خواهید کرد. در سن 85 سالگی چطور به نظر خواهم آمد؟ چه کارهایی را می‌خواهید قبل از مرگ انجام دهید؟ "
هنگامی که اهداف را تعیین کردید آنگاه سوال‌هایی همانند زیر از خودتان بپرسید:

آیا کسب و کاری وجود دارد که بتواند برای سالیان سال برای شما درآمدزایی کند؟ ترجیحا درآمدی یبشتر از شغلی باشد که هم اکنون در آن قرار دارید.
درآمد شما از کجا خواهد آمد؟
چه روابطی دارید که می‌توانید آن‌ها را در ایده خود سهیم کنید یا حداقل شما را در بازاریابی کمک کند. 
هنگامی که کاملا تنها هستید چگونه از خودتان حمایت می‌کنید.
انجام تحقیقات، نظم مالی و زمان‌بندی برای رسیدن به اهداف می‌تواند شما را برای حرکت به جلو کمک کند.

5- پیدا کردن یک مربی
مربی کسی است که در بخش کارآفرینی تجربه کافی دارد و به شما در طول سفر کارآفرینی همراهی می‌کند.  مربی‌ها می‌تواند مزایایی همچون موارد زیر داشته باشند:
مطمئن می‌شوند اشتباهاتی که خودشان مرتکب شده‌اند شما انجام نمی‌دهید
با حمایت‌های روحی و راهنمایی کمک می‌کنند شما روحیه خود را مدیریت کنید.
به دلیل اینکه دیگر نیازی نیست مشاور استخدام کنید به شما کمک خواهد کرد در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.
توسعه دادن شبکه خود
بهترین قسمت درباره مربی این است که پیدا کردن آنها راحت‌تر از چیزی است که فکر می‌کند. مربی می‌تواند صاحب یک کسب  و کار در آشناها (مانند خانواده، دوست یا استاد)  یا هر نوع کتاب آموزشی و جلسات و ... باشد.

6- چرخ را به حرکت درآورید
شما تا به حال وضعیت مالی خود را مشخص کردید، هدف‌گذاری کردید و در آخر توانستید یک مربی برای خودتان مشخص کنید. حالا زمان آن است تا با ابزارهای زیر چرخ خود را به حرکت درآورید:
انجام فرآیندهای حقوقی، به علاوه حفاظت از علائم تجاری
خرید که دامنه و ساخت وبسایت
ایجاد یک حسب مشخص که فقط برای کسب و کار شما باز شده است. 
ایجاد یک نام تجاری با شروع از ایجاد  یک حساب در شبکه‌های اجتماعی
شروع به شبکه‌سازی به گونه‌ای که بتوانید کارکنان، سرمایه‌گذاران و مشاوران را بشناسید
انجام پیش‌بینی‌های مالی و نوشتن پیش‌نویس طرح
شروع به برنامه ریزی مالی با کم کردن هزینه‌های اضافی
ایجاد یک مدل اولیه برای نشان‌ دادن به مشتریان و سرمایه‌گذاران بالقوه
در ذهن خود داشته باشید که تمام این کارها را باید در هنگامی که از سر کار خود خارج شدید و به منزل آمدید انجام دهید زیرا فکر کردن به آن‌ها در طول کار بسیار غیر اخلاقی است.

7- پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید

همه چیز سر جای خود است و به نظر می‌رسد که شما برای شروع کار آماده هستید. حال زمان آن است تا قدم بعدی را بردارید یعنی استعفا دهید و کسب و کار خودتان را شروع کنید.

مطمئن شوید در هنگام خارج شدن از کار تمام پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید. استعفا نامه خود را آماده کنید. می‌تواند یک نوشته کوتاهی باشد که از کارمندان تشکر می‌کند و توضیح می‌دهد که از آن‌ها بسیار یاد گرفتید. به آ‌ن‌ها دو هفته زمان بدهید تا کسی را جایگزین شما کنند.

مهم‌تر از همه در طول این دو هفته به هیچ وجه از کار خود نزنید زیرا آن‌ها به شما پول می‌دهد و در این صورت به شهرت شما ضربه وارد می‌شود. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: