bazarnews

کد خبر: ۱۵۷۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قبل از عید تغییر زیادی در بازار طلا شاهد نخواهیم بود ولی اوایل سال جدید قیمت طلا و سکه افزای خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز – احمد وفادار کارشناس بازار طلا و رییس صندوق حمایت از اصناف تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد اینکه آیا بانک مرکزی بر مبنای وعده‌ای که داده است می‌تواند افزایش قیمت فصلی شب عید را کنترل کند گفت: اگر بانک مرکزی واقعا بخواهد، می‌تواند ولی در چند روز گذشته قیمت نیم و ربع بهار آزادی حدود  20 هزار تومان افزایش قیمت داشته است و این به دلیل خرید زیاد ارگان‌ها و مردم است ولی اگر دولت می تواند کنترل کند ولی تا بحال عملی انجام نداده است و ما شاهد افزایش قیمت سکه هستیم ولی در کل قیمت طلا افزایش چندان نخواهد داشت چون با نرخ دلار بالانس می‌شود ولی سکه به دلیل بالا بودن تقاضا نتوانسته خود را در بازار همسان کند و افزایش قیمت چشمگیری داشته است.

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد موضوع مالیات بر ارزش افزوده طلا گفت: هنوز این نوضوع پا برجاست و حل نشد است ول اخیرا لایحه ای از طرف دولت به مجلس داده شده تا مالیات را به 3 درصد کاهش دهند ولی ما از روزی که رییس اتحادیه بودیم با اصل مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کردیم و هنوز هم بر روی حرفم هستم، چون باید مالیات بر روی اجرت ساخت و از سود مغازه دار گرفته شود نه از طلای خالص. چون اصل طلا سرمایه است و مالیات نباید داشته باشد.

وی در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا و تاثیر آن بر بازار های جهانی گفت: بر بازار جهانی حتما تاثیر گذار است ولی با کاهش قیمت طلا مواجه خواهیم شد چون سرمایه به سمت بانک خواهد رفت ولی اگر سود بانکی را کاهش دهند به هر نحوی قیمت طلا و همچنین  تقاضای آن افزایش خواهد داشت.

وی همچنبن در مورد میزان تاثیر گذاری انتخابات ریاست جمهوری در قیمت طلا و سکه و ارز گفت: در ایران هیچگاه ما شاهد تاثیرات انتخابات بر بازار نبوده‌ایم و اگر سابقا این موضوع پیش آمده به این دلیل بوده است که پول در دست مردم زیاد بوده است ولی الان همه پول‌ها وارد بازار ساخت و ساز شده و این بار به دلیل رکود در بازار مسکن پولی نیست تا در بازار ارز تاثیر گذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بورس های بین المللی و بورس طلا در نیویورک و یا لندن افزایش قیمت داشته باشد که قیمت طلا نیز در بعد جهانی افزایشی نخواهد داشت ولی در ایران اگر قیمت ئلار افزایش داشته باشد به تبع آن طلا هم افزایش خواهد داشت ولی بعد از عید و در اوایل سال( اردیبهست ماه) با افزایش قیمت طلا مواجه خواهیم بود و این تنها به این دلیل است که بعضی طلا فروشان برای تهیه جنس اقدام می‌نمایند و به دلیل افزایش یک باره تقاضا، افزایش قیمت را نیز شاهد خواهیم بود ولی خیلی چشمگیر نخواهد بود.
خبرنگار: سید پویا هاشمی
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
1
آقا بریم بخریم، بعد از عید بفروشیم ، سودش خوبه؟؟
دلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
آقا بریم بخریم، بعد از عید بفروشیم ، سودش خوبه؟؟
دلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
آقا بریم بخریم، بعد از عید بفروشیم ، سودش خوبه؟؟
دلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
آقا بریم بخریم، بعد از عید بفروشیم ، سودش خوبه؟؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: