bazarnews

کد خبر: ۱۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
اپلیکیشن‌های مسافربری در این شرایط سخت اقتصادی مردم ایران، می تواند نفس تازه‌ای در ریه وضعیت اقتصادی مردم بدمد، حال سوال اینجاست که چرا سازمان‌های حمل و نقل در مقابل اینها ایستادگی می‌کنند؟
درشرایطی که کشورمان مورد تهدید و هجمه های مخرب و ضد اقتصادی خارجی و سوء مدیریت داخلی است و با رکود و نرخ پایین اشتغال مواجه است و وضعیت بد اقتصادی امان از مردم بریده. تنها راه حل از نظر اکثر کارشناسان پرداختن به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است. اقتصادی که از دل دانشگاه شروع می‌شود و نخبگان جوان داخلی آن را تولید می‌کنند. یکی ازمصادیق اقتصاد دانش بنیان استارتاپ ها هستند و وظیفه دولت در قبال استارتاپ ها براساس اصل سوم اقتصاد مقاومتی تسهیل مسیر ورود به بازار و تقویت رقابت پذیری اقتصاد است.

در میان این استارت‌آپ می‌توان به اپلیکیشن های موبایلی مسافربری اسنپ و تپسی اشاره کرد که باعث اشتغال زایی برای جوانان، پایین آوردن هزینه برای مسافران و درنتیجه بالارفتن سطح رضایت و معیشت مردم شده‌اند که این تنها بخشی از مزایای تاکسی های آنلاین به حساب می آید.

در این مورد باید خاطر نشان کرد که پیشرفت کنترل شده تکنولوژی باعث بالا رفتن سطح کیفیت خدمت رسانی و ارتقای سطح متوسط معیشت مردم نیز می‌شود، که رضایت عمومی را هم در پی خواهد داشت. مانند صنعت خودرو سازی که اگر ما شاهد پیشرفتی حتی نه چندان زیاد در حوزه شرکت‌های خودرو ساز داخلی هستیم به خاطر ورود شرکت‌های خارجی به عرصه تولید و ایجاد فضای رقابتی است. ایجاد فضای رقابتی نه تنها باعث ضرر نمی‌شود بلکه باعث پیشرفت آن صنایع نیز خواهد شد پس هیچ کس نه حق دارد و نه می تواند جلوی پیشرفت تکنولوژی در فضاهای مشروع و قانونی را بگیرد.

دراین شرایط درحالی که در چند ماهی که پشت سر گذاشتیم شاهد عرض اندام و قدرت نمایی بازیگران سنتی عرصه حمل ونقل بوده‌ایم. به صورتی که حتی تحمل ورود یک چهره جدید به عرصه رقابت در حوزه حمل و نقل عمومی را ندارند و به جای ارتقا و همسان کردن خود با فضای رقابتی و دست کشیدن از ادامه انحصاری کردن بازار ، به رفتارهای سلبی و برخوردهای غیر اقتصادی و حتی سیاسی روی می‌آورند. این درحالیست که براساس اصل یکم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، دولت و همه نهاد های مربوط موظفند تا همه شرایط و امکانات و منابع را در جهت توسعه کارآفرینی فراهم کنند و با اعمال سیاست های تسهیلی و تشویقی مشارکت آحاد مردم را در عرصه اقتصاد افزایش دهند.
نویسنده: سید پویا هاشمی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: