bazarnews

کد خبر: ۱۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
دبیر اول کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بازار نیوز؛
دبیر اول کمیسیون اقتصادی با اشاره به ناچیز بودن مبلغ واریزی سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت علاوه بر ایجاد تورم، هیچ اثر وزنی در اقتصاد یک خانوار نخواهد داشت.
به گزارش بازار نیوز، حدد 50 میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدال هستند و نام آنها در سامانه این سهام به ثبت رسیده است و طبق گفته های رئیس سازمان خصوصی سازی قرار است که از نیمه اول سال جاری سود سهام پرداخت شود هر چند که طبق شنیده ها احتمال ثبت نام جدید برای سهام عدالت از شهریور۹۶ وجود دارد.

طبق اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی، مشمولان سهام عدالت پس از ۱۰ سال طعم شیرین سهامداری را می‌چشند و این در حالی است که دبیر اول کمیسیون اقتصادی سود این سهام را ماهی 4 هزار تومان! اعلام و آن را ناچیز توصیف کرد!

سید حسن حسینی نماینده مردم در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه به بازار نیوز اظهار داشت: دولت 4 سال فرصت داشت تا سهام عدالت را تعیین و تکلیف کند اما با دستپاچگی در اواخر سال 95 این طرح را اجرایی کرد و این در حالی است که مبلغ رقم توزیع سود سهام عدالت بسیار ناچیز است.

وی با انتقاد از مبلغ تعیین شده برای مشمولان سهام عدالت گفت: به اعتقاد من تعیین سود 4 هزار تومانی برای هر ماه، حرکت سخیفی است چرا که شان مردم ما بیشتر از این است و رقم 45 هزار تومان سود بعد از 10 سال از استارت این طرح، یعنی معادل 4 هزار تومان در ماه بسیار بی ارزش و ناچیز است اما در کل و در بحث کلان محاسبه این عدد بزرگ می شود و می تواند در حوزه اشتغال و تولید نقش اساسی داشته باشد. این طرح به اعتقاد من ابطال و اصراف در منابع است و در واقع منابع و انرژی را با این برنامه هدر می دهد.

مبلغ ناچیز 45 هزار تومان در مجموع در توزیع سبد خانوار هیچ گونه تاثیر و توجیه عقلانی ندارد در حالی که در گستردگی سهام عدالت این رقم چندین هزار میلیارد است و می تواند در بحث تولید و اشتغال که شعار سال 96 هم محسوب می شود مثمرثمر باشد.

وی به عنوان منتقد طرح سهام عدالت گفت: حتی توزیع مبلغ 45 هزار تومان برای یک سال به مردم و وارد شدن این حجم نقدینگی به اقتصاد کشور ایجاد تورم می کند ضمن اینکه اثر وزنی در خانوار و افراد تحت پوشش نخواهد داشت.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه مخالف اجرایی شدن طرح سهام عدالت است تصریح کرد: من مخالف این طرح بوده ام و قطعا کمیسیون در این زمینه بحث های را ارائه خواهد کرد و در اولین جلسه کمیسیون با دولت در این خصوص بحث خواهد شد و در صورت لزوم این موضوع را به صحن مجلس هم خواهیم کشاند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته نزدیک به انتخابات است و همه تلاش می کنند که حضور مثبتی در انتخابات داشته باشند هر چند که نگاه ما در کمیسیون اقتصادی، نگاه سیاسی نیست.

کمیسیون هم در پرداخت و هم در عدم پرداخت سهام عدالت نگاه اقتصادی دارد و در همین راستا اگر مبلغ واریزی سهام عدالت را به بخش تولید در مناطق محروم کشور اختصاص می دادند قطعا نتیجه بهتری می گرفت و بالطبع بخش اشتغال جوانان نیز کمک بیشتری می کرد.

وی در خاتمه در این خصوص گفت: شاید این اقدام با نگاه سیاسی زود بازده نباشد اما در نگاه اقتصادی بعد از چند ماه این عدد درشت در حوزه اقتصاد و اشتغال به وضعیت فعلی کمک خواهد کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: