bazarnews

کد خبر: ۱۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
حمله آمریکا به سوربه سبب ناطمینانی در میان سرمایه‌گذاران در جهان شده و به دلیل پوشش ریسک آن‌ها طلا را وارد پرتفوی سرمایه‌گذاری خود کرده اند. همین امر قیت طلا را در خارج بالا برده است و بازار داخل کشور هم چیزی جدا از فیمت‌های جهانی نیست.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز،  نوسانات فلز گرانبها در روز جمعه و بعد از حمله موشکی دونالد ترامپ به سوریه به بیش از 12 دلار در هر انس افزایش یافته است. آمریکا ادعا کرده است که دولت بشار اسد اقدام به حمله شیمایی در مقابل دشمنانش کرده و در اولین ساعات روز جمعه 59 موشک کروز فرودگاه شریعت در نزدیکی حمص را هدف قرار داده است. 

با حمایت نیروی نظامی روسیه و افزایش تسهیلات در این کشور ریسک منطقه‌ای بسیار افزایش یافته و بسیاری از مردم و تحلیلگران انتظار دارند شرایط درگیری تشدید شود. 
در بین سرمایه‌گذاران دنیا طلا به عنوان یک سرمایه مطمئن شناخته می‌شود. به همین دلیل هر اتفاقی که در دنیا رخ دهد می‌تواند و سبب ایجاد نااطمینانی در جهان شود تاثیر خود را بر طلا خواهد گذاشت. 

نئیم اسلام تحلیلگر بازار طلا در این زمینه به اینترنشنال بیزینس تایم می‌گوید: البته که برخی از سرمایه‌گذاران را می‌بینیم که خودشان را با شرایط تعدیل می‌کنند. شاید هنوز تمام سرمایه‌گذاران تا زمانی که کش مکش خاصی وجود نداشته باشد دلیل بر ترس نمی‌بینند اما واقعیت این است که دونالد ترامپ غیر قابل اعتماد است و تصمیم‌های یک جانبه‌ای که می‌گیرد ایجاد ناطمینانی می‌کند و برای سرمایه‌گذاران پریشانی را به همراه خواهد داشت. روسیه از این اتفاق اصلا خوشنود نیست و این عامل می‌تواند باعث افزایش ریسک منطقه‌ای شود. بنابراین ما علاقه‌های بسیار را در دنیا برای طلا می‌بینیم و هدف 1300 دلار خیلی غیرقابل دسترس نیست.

حمله دیروز آمریکا به روسیه تنها بر بازار خارجی تاثیر نداشته است و قطعا بازار طلا درون کشور را نیز با رشد مواجه خواهد کرد. طلا در ایران بر اساس قیمت جهانی تعیین می‌شود و هر تغییری بر روی آن می‌تواند بر روی قیمت داخل نیز تاثیرگذار باشد. عباس محمد ولی رئیس صنف طلافروشان در مصاحبه‌ای که با بازار نیوز داشت درباره اتفاق رخ داده در بازار طلا می‌گوید: هر اتفاقی که در دنیا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در دنیا می‌افتد تاثیرش را بر روی طلا نشان می‌دهد. دیروز نیز در همان ساعات اولیه در حدود 20 دلار در انس شاهد افزایش قیمت بودیم ولی مجددا بعد از خبرهایی که آمد قیمت طلا به شرایط قبل نزدیک شد. 
محمد ولی درباره پایداری افزایش قیمت طلا می‌گوید: یک زمانی است اتفاق به صورت موردی می‌افتد ولی زمانی هم امکان دارد یک اتفاق به همراه جریانی از اتفاقات دیگر همراه باشد. به دلیل اینکه حمله دیروز به صورت موردی بود مجددا شاهد کاهش قیمت بودیم. ولی به صورت کلی قیمت طلا در سال 96 رو به بالا است و این اتفاقات تنها به آن شدت می‌دهد. 

این کارشناس بازار طلا در نهایت درباره انتخابات امسال می‌گوید: اتفاقی مثل انتخابات سرمایه‌گذاران را منتظر می‌گذارد تا ببینند چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد و این حالت انتظار بر روی قیمت طلا نیز تاثیرگذار است و آن را با رشد مواجه می‌کند. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: