bazarnews

کد خبر: ۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کارشناس ارشد کارآفرینی و بازار کار با تشریح ۵ مولفه مهم و تاثیرگذار در بهبود کسب و کارها در سال ۹۶ بیان کرد: مولفه تورم در سال‌های آینده باعث سودآوری نخواهد شد.
بازار نیوز - مسلم خانی ، با بیان اینکه کسب و کارها در ایران طی ۴ دهه اخیر به اقتصاد تورمی عادت کرده‌اند، گفت:‌ این طرز تفکر که تولیدات پس از مدتی گرانتر خواهند شد وجود داشته و تورم به عنوان یک عامل پیش برنده شناخته می شود.

کارشناس ارشد کارآفرینی و اشتغال اظهارداشت: در سال ۹۵ اتفاق خوبی که افتاد این بود که تورم کنترل شد و برای اولین بار به زیر ۱۰ درصد رسید و شتاب رشد قیمت ها کاهش یافت.

خانی افزود: اولین عاملی که در ارزیابی کسب و کارها در سال گذشته باید بررسی شود تورم است که نبود آن باعث ایجاد رکود در برخی کسب و کارها شده بود. با توجه به پیش بینی هایی که درباره تک رقمی ماندن نرخ تورم تا سال 1400 وجود دارد بهتر است فعالان اقتصادی کسب و کارها را به نحوی برنامه ریزی کنند که مولفه های سودآوری صرفا مبتنی بر تورم در سال های آینده نباشد.

وی تاکید کرد: به بیان دیگر اگر مسکن تولید می شود و تورم در حد زیر ۱۰ درصد است به چه نحو برنامه ریزی شود که سودآوری مناسبی ایجاد شود. بنابراین در این بخش ۵ مولفه مهم وجود دارد که عبارتست از اینکه در ارائه کالا و خدمات به مولفه کیفیت و مطلوبیت به عنوان عامل اصلی پیش برنده و فتح بازار نگریسته شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: به تمامی صاحبان کسب و کارها توصیه می شود که اگر بخواهند فعالیت اقتصادی رونق بگیرد باید کیفیت و مطلوبیت در درجه اول اهمیت قرار بگیرد. در تمام دنیا مسکن کالایی ۱۰۰ ساله است و باید بر روی عامل بقا و پایداری کار کرد.

کارشناس ارشد بازار کار و اشتغال افزود: وقتی از کیفیت و مطلوبیت صحبت می شود بزرگترین پیامی که به مشتری داده می شود خدمات و بقا است. در عین حال برای اینکه کسب و کار موفق تری داشته باشیم باید ارزیابی کنیم و مولفه های محیطی تقویت کسب و کار شناسایی شود.

به گفته خانی، شناسایی خوشه های کسب و کار و زنجیره ها بخش دیگر کار است که باید مورد توجه قرار بگیرند. بنابراین کسب و کارها باید عضو شبکه ها شده و در گروه ها حضور داشته باشند. صاحبان کسب و کارها باید بررسی کنند که تاکنون در چند شبکه وارد شده اند؟ بنابراین در سال ۹۶ باید به سمت کسب و کارهای تیمی،‌ شرکتی و حرکت غیر انفرادی رفت.

کارشناس ارشد کارآفرینی و اشتغال اظهارداشت: اینکه بتوانیم کسب و کارها را به صورت تعاونی دنبال کنیم باعث افزایش ضریب موفقیت و اطمینان بخشی به مشتریان خواهد شد. موضوع بعدی مدیریت ارتباط با مشتری است که تمامی کسب و کارها باید به آن توجه داشته باشند که باعث ایجاد وفاداری مشتریان خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ بنابراین در سال جاری باید به موضوع رقابت در کسب و کارها و حفظ مشتریان توجه کرد. استفاده از شبکه های مجازی و اینترنت می تواند سرعت ارتباط با مشتریان را افزایش دهد. مولفه چهارم در رونق کسب و کارها تامین مالی است و باید به الگوی تامین مالی در سال ۹۵ توجه شود.

این استاد دانشگاه گفت: همچنین صاحبان کسب و کارها توجه داشته باشند که آیا فعالیت آنها در سال ۹۵ دارای برند بوده و چقدر شناخته شده بود؟ برندسازی باعث مسئولیت پذیری و خدمات پس از فروش خواهد شد. برند به صادرات فکر می کند و صاحبان برندها تولیدات خود را به شهرهای مختلف و کشورهای خارجی صادر می کنند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: