bazarnews

کد خبر: ۱۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
در گفتگوی ویژه خبری
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعیی به دلیل بیکاری است، گفت: مصمم به تغییر وضعیت اقتصادی به نفع مردم هستیم.
بازار نیوز - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در نخستین برنامه انتخاباتی خود که از صدا و سیما و برنامه گفتگوی ویژه خبری  پخش شد، در گفتگو با مردم با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی به دلیل بیکاری است، گفت: این وضعیتی معیشتی باید تغییر کند.
 
وی ادامه داد: مصمم به تغییر  وضعیت اقتصادی به نفع مردم هستیم. می توان یارانه دهک های پایین را به دو یا سه برابر افزایش داد.
 
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به ۴ دهه از انقلاب اسلامی هنوز به دنبال فساد زدایی از سیستم اداری کشور هستیم، گفت: با توجه به محرومان و مستضعفان به ویژه دهک های محروم و با ظرفیت های داخلی کشور می شود گره از زندگی آن ها گشود.
 
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به رکود و افزایش فزاینده بیکاری در کشور، اظهارداشت: می توانیم نرخ بیکاری را از ۱۲ درصد فعلی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه به ۸ درصد برسانیم.
 
وی با اشاره به حقوق های نجومی و پرداخت های غیر متعارف، ادامه داد: دولت اگر بخواهد به محرومین خدمت رسانی کند و با فساد مبارزه کند باید از خوی اشرافی گری فاصله داشته باشد؛ چراکه پیام اصلی انقلاب اسلامی مبارزه با اشرافی گری است.
 
رئیسی فساد را یکی از بزرگترین معضلات دولت ها برشمرد و تصریح کرد: اولین رسالت دولت اصلاح ساختارهای فساد زا است و این خواسته مردم از مسئولین است.
 
وی ادامه داد: اگر جایی فساد رخ داد، اولین کسی که می بایست مبارزه کند رئیس دولت است و رئیس دولت موظف است مطلقا اجازه فساد در هیچ دستگاهی را ندهد.
 
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: فاصله طبقاتی زیاد شده و باید این فاصله ها کمتر شود تا همه بتوانند از ظرفیت ها و موهبت های کشور بهره مند شوند.
 
رئیسی با بیان شاخصه های انقلابی گری اظهار داشت: انقلابی بودن نگاه به منافع زود گذر نیست بلکه نگاه به منافع بزرگ و جامع ملت ایران است.
 
وی افزود: تعهد من به ملت تعهد به کار و کرامت خواهد بود، کار و تلاش شبانه روزی را در دستور قرار خواهیم داد و این کار به دور از هرگونه باندبازی، رفیق بازی و زد و بند خواهد بود.
 
رئیسی با اشاره به شعار کرامت، گفت: کرامت به معنی آن است که مادری دیگر برای فرزندان بیکار خود اشک نریزد.
 
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت نقدپذیری دولت ها، تصریح کرد: مطبوعات بعنوان یکی از ارکان و نیروهایی که می توانند به دولت ها در اصلاح امور کمک کنند چرا که آنها با درد مردم از نزدیک آشنا هستند؛ معتقد هستیم که نقد می تواند از کج روی ها جلوگیری کند.
 
وی در خصوص بحث ازدواج جوانان اظهار داشت: یکی از موانع ازدواج بحث مسکن جوانان است، که یکی از موانع این موضوع تسهیلات بانکی است و باید تسهیلات بهتری به آن اختصاص یابد.
 
رئیسی ادامه داد: دغدغه مسکن جوانان باید پایان یابد و مسئله مسکن می تواند در کنار حل معضل ازدواج بعنوان صنعتی که بتواند شغل ایجاد کند رونق پیدا کند.
 
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به استفاده صحیح از فضای مجازی و لزوم دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: فضای مجازی باید درک شود چراکه در این فضا تمام شئونات و تمام لایه های زندگی حقیقی تحت تاثیر قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در دولت کار و کرامت حتما از ظرفیت فضای مجازی بهره برداری خواهد شد و با فضای مجازی چه در حوزه نرم افزار و چه سخت افزار می توان اشتغال ایجاد کرد و سمت و سوی فضای مجازی باید به سمت اشتغال زایی حرکت کند.
 
رئیسی با بیان اینکه فرهنگ و هنر باید درونزا و به دست هنرمندان و فرهیختگان باشد، تصریح کرد: حتما می توان در همه ابعاد هنر بویژه هنر سینما اقدامات و برنامه های خوبی را توسط هنرمندان و با حمایت دولت اجرا کرد.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: