bazarnews

کد خبر: ۲۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
غلامرضا حیدری درباره وعده افزایش یارانه ها اعتقاد دارد بودجه کشور گنجایش این سیاست را ندارد و به طور قطع مجلس فعلی به آن رای نخواهد داد
غلامرضا حیدری نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره وعده داده شده توسط برخی نامزدها برای افزایش یارانه‌ها  به خبرنگار بازار نیوز گفت: این طرح به دلیل اینکه منابع مالی آن باید در بودجه دیده شود نیاز به تایید مجلس دارد. اگر دولت بیاید و منابع را در مواردی که مصوبه ندارد هزینه کند خلاف قانون است. 

وی درباره گنجایش بودجه برای افزایش یارانه‌ها گفت: بودجه کشور اصلا گنجایش افزایش یارانه ها را ندارد. ما در پرداخت حقوق‌های دولت هم مشکل داریم و از بودجه‌های عمرانی برای این بخش هزینه می‌کنیم. اقتصاد کشور کشش لازم برای ا فزایش یارانه‌ها را ندارد. از سوی دیگر نفس افزایش یارانه‌ها نادرست است. اینکه ما ملت ایران را می‌خواهیم صدقه بگیر بکنیم صحیح نیست. بحث یارانه برای اقشار آسیب‌پذیر جایگاهی دارد که حتی در آن نیز اصل را بر این می‌گذارند که پرداخت مستقیم پول نباشد، زیرا تزریق پول سبب افزایش تورم می‌شود.

حیدری درباره بُعد فرهنگی افزایش یارانه‌ها گفت: از نظر فرهنگی نیز افزایش یارانه سبب بدآموزی می‌شود و در دراز مدت بر آزادگی، بلندنظری و بلند طبعی مردم اثر منفی می‌گذارد. 

وی درباره نقش کمیته امداد و بهزیستی در کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه گفت: در شرایط فعلی کمیته امداد و بهزیستی به فکر دهک‌های پایین درآمدی و قشر ضعیف جامعه هستند. متولی پرداخت یارانه‌ها را هم باید همین دو گروه قرار می‌دادند. با این وجود این دو سازمان هم اصل را بر توانمندسازی گذاشته است. به عنوان مثال یکی از افتخارات گزارش‌های کمیته امداد این است که من امسال توانستم برای تعداد مشخصی از مستمری بگیر‌های خود شغل ایجاد کنم و سبب شد از گروه‌های مستمری بگیر خارج شوند. 

این نماینده مجلس می‌گوید  احتمالا کمیته امداد موافق افزایش یارانه‌ها نیست و ادامه می‌دهد: اگر بخواهیم عملکرد و گزارش‌های کمیته امداد را در نظر بگیریم نباید موافق افزایش یارانه‌ها باشند. همانطور که گفتم از افتخارات آن‌ها این است که هر سال تواستند چه تعداد از مستمری بگیران را کاهش دهند وشاغل کنند.
وی درباره احتمال رای آوردن این وعده  در مجلس گفت: این وعده  در مجلس فعلی رای نمی‌آورد زیرا نمایندگان اعتقادی به این روش ندارند. مجلس حتی مخالف پرداخت یارانه‌ها به روش فعلی است. 
 

پرداخت کارانه
یکی از نامزدهای ریاست جمهوری وعده داده است که کارانه 250 هزار تومانی به تمام افراد جویای کار پرداخت می‌کند. غلامرضا حیدری درباره اینکه آیا این وعده نیاز به تائید مجلس دارد یا نه، به خبرنگار بازار نیوز گفت: پرداخت کارانه‌ها به دلیل اینکه از بودجه عمومی استفاده می‌کند قطعا مصوبه مجلس را می‌خواهد.

این نامزد ریاست جمهری اخیرا اقدام به راه‌اندازی سایتی برای ثبت نام دریافت‌کننده‌های کارانه کرده است. غلامرضا حیدری در این‌باره می‌گوید: ما اگر بخواهیم قانون فعلی انتخابات را در نظر بگیریم این کار تطمیع مردم و خریدن رای است و موجب ابطال آرای نامزد ریاست جمهوری می‌شود. 


مناظره 
وی در انتها درباره عملکرد آقای قالیباف در مناظره‌ها می‌گوید: آقای قالیباف به عنوان سردار برای ما محترم است ولی در این دو مناظره ایشون با ذهنیتی بسیار آشفته ظاهر شده است که شاید منشأ آن انباشت شکست‌های قبلی باشد. وی در کنار این‌ها شخصیت پرخاشگری مخصوصا در مناظره دوم داشت. دریافت من از نظام هستی این است که آدم‌هایی که با شخصیت پرخاشگر، بی‌مهابا می‌خواهند آبروی دیگران را بریزند خودشان در آینده دچار ریختن آبرو می شوند. ما مدعی اخلاق مداری در نظام جمهوری اسلامی هستیم ولی اینگونه پایمالش می‌کنند. ما در جمهوری اسلامی افرادی داریم که منتقد و تماشاچی هستند. این اتفاق سبب می‌شود که بگویند  سرداران و مقامات مدعی ریاست جمهوری جمهوری اسلامی که تائید صلاحیت شده‌اند به این صورت بی‌اخلاقی می‌کنند. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: