bazarnews

کد خبر: ۲۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
رئیس اتحادیه سیب زمینی کاران کشور گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید در زمینه حمایت از صادرات بخش کشاورزی به ویژه سیب زمینی بسیار مثبت بوده است.
بازار نیوز - رحیم نیازی با بیان اینکه در دولت یازدهم به ازای صادرات هر کیلو سیب زمینی مشوق های صادراتی مناسبی اعمال شد افزود: صادرات سیب زمینی علاوه بر اینکه منجر به رونق کشاورزی شد، موجب می شود این محصول به فروش رفته و روی دست کشاورزان نماند. 
وی اظهار کرد: هر چند قیمت سیب زمینی ناچیز بود اما کمک کرد که مازاد این محصول صادر شده و در انبارها باقی نماند چون سیب زمینی محصولی فساد پذیر بوده و وقتی در انبارها بماند از بین رفته و خسارات جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی وارد می کند. 
رئیس اتحادیه سیب زمینی کاران ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید حمایت از حفظ تولید محصول و بهره وری بیشتر از آب و همچنین کمک به کشاورزان به صورت یارانه برای سیستم آبیاری تحت فشار بوده است. 
به گفته وی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار تا 85 درصد هزینه ها توسط دولت پرداخت شده و این مهم اقدام بسیار خوبی برای حمایت از بخش کشاورزی است. 
نیازی با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی نیز مقرر شده به بخش کشاورزی در زمینه سرمایه در گردش کمک شود اظهار کرد: انتظار می رود دولت در بخش صنایع تبدیلی نیز تسهیلاتی برای صنعت فرآوری و بسته بندی محصولات در قالب وام های کمک بهره و بلند مدت کمک کند تا این صنعت در استان پا بگیرد. 
وی همچنین خواستار کمک بیشتر به مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان در قالب تسهیلات شد. 
استان کردستان دارای یک میلیون و 17 هزار و 343 هکتار زمین زراعی است که از این میزان 85 درصد به صورت دیم و 15درصد مابقی نیز به صورت آبی کشت و زرع می شود. از مجموع 717 هزار و 458 هکتار سطح زیرکشت سالانه استان 80درصد به کشت غلات، 11 درصد به حبوبات، 6 درصد به علوفه و مابقی به سایر محصولات زراعی اختصاص داده می شود. 
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: