bazarnews

کد خبر: ۲۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
تاد هورویتز تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی و پایه گذار وبسایت "بوبا تریدینگ" تاکید کرد: من واقعا نگران وضعیت تقاضای طلا در بازارهای بین المللی نیستم.
بازار نیوز - وی در حاشیه یک کنفرانس بین المللی در شهر نیویورک تصریح کرد: کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی فرصت مناسب دیگری را برای خرید فراهم کرده است، به نظر من قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد بنابر این اکنون فرصت خوبی برای خرید خواهد بود. قیمت طلا نسبت به هفته های گذشته با کاهش روبر شده است. شاید الان فرصت خوبی برای خرید فراهم شده باشد. به نظر من تصمیم فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن هر چه باشد، ارزش دلار با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا است.

نشست آتی فدرال رزرو قرار است روزهای 13 و 14 ژوئن برگزار شود و نظرسنجی ها نشان می دهد احتمال افزایش نرخ بهره به شدت بالا رفته است.

هورویتز گفت: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، آرامش نسبی به بازارهای بین المللی بازگشته است و سرمایه گذاران نیم نگاهی به بازار سهام دارند. به نظر من قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و سطح حمایتی 1200 دلاری را نیز حفظ خواهد کرد.
این تحلیلگر بین المللی افزود: علاوه بر رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین، تقاضای سفته بازی و معاملات کاغذی در بازار طلا نیز با افزایش چشمگیری روبرو می شود.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز ضمن اشاره به بحران بدهی های دولت آمریکا بر این باورند که بحران بدهی های آمریکا موجب افزایش قیمت طلا تا سطح 2000 دلار در هر اونس خواهد شد.روند صعودی بدهی های آمریکا از دهه 1980 میلادی آغاز شده است. این بدهی ها پیش از بحران مالی 2008 به طور فزاینده ای انباشته شد.

در سال 2014 نیز بدهی های آمریکا برای نخستین بار از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور پیشی گرفته است. بحران بدهی های چین نیز نگران کننده است. بدهی های چین هم اکنون به بیش از 277 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: