bazarnews

کد خبر: ۲۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
آنچه را که در تصویر می‌بینید خودروی جدیدی به نام چری آریزو 5E است؛ یک خودروی الکتریکی که بر مبنای مدل آریزو 5 سدان تکوین و توسعه یافته است.
بازار نیوز - خودروی مذکور در ماه ژوئن وارد بازار چین خواهد شد و بنا بر ادعای شرکت چری، برد آن معادل 410 کیلومتر است. این میزان از برد، بیشتر از هر خودروی الکتریکی تولید انبوه دیگری در چین است.

داخل کابین این خودرو به نحو عجیبی "احمقانه” است. در حال حاضر، بیشتر خودروهای برقی ساخت چین از رنگ آبی غلیظ برای درجات پشت آمپر و نیز صفحه نمایش لمسی بزرگ خود استفاده می‌کنند.

چری هنوز مشخص نکرد که رقم برد جالب‌توجهی که برای این خودرو ذکر نمود، بر مبنای کدام‌یک از دو استاندارد، اعم از اروپایی (NEDC) و یا آمریکایی (EPA) است؛ اما معمولاً سازندگان چینی از استاندارد (NEDC) استفاده می‌کنند.

قلب این خودرو شامل یک پیشرانه الکتریکی به توان 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن متر است. حداکثر سرعت آن نیز معادل 152 کیلومتر بر ساعت است. در حالت شارژ سریع، 30 دقیقه زمان می‌برد تا 80 درصد از حجم باتری آریزو 5e شارژ شود. بااین‌حال، چری مدت‌زمانی را که برای شارژ این خودرو با برق 220 ولت لازم است را ذکر نکرد.

انتظار می‌رود که بهای این خودرو حول‌وحوش 100 هزار یوآن (حدود 14,500 دلار) باشد که البته این رقم شامل یارانه نیز می‌شود. (- در کشور چین جهت خرید خودروهای برقی به خریداران آن سوبسید و یا مشوق‌های مالی تعلق می‌گیرد. مثلاً در مورد خودرویی چون بایک E150، تقریباً نیمی از بهای آن توسط دولت مرکزی، دولت ایالتی و خود شرکت سازنده تقبل می‌شود.)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: