bazarnews

کد خبر: ۲۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
در حالی که هر سال برای خرید فیش های حج بازار سیاه شکل می گرفت امسال هنوز ظرفیت تکمیل نشده است.
به گزارش بازار نیوز دفتر حج تهران از تمام ودیعه گذاران حج تمتع در سال ١٣٨٥ دعوت کرد تا در کاروان‌های حج امسال ثبت نام کنند. این در حالی که هر سال برای خرید فیش های حج بازار سیاه شکل می گرفت.

رفتارهای عربستان سعودی در سالیان قبل از بی احترامی و اهانت به حجاج تا تجاوز به نوجوان ایرانی باعث شده تا برخی از متقاضیان شرکت در حج از درخواست خود فعلا منصرف شوند و آن را به زمان دیگری که وضعیت بهبود یافت موکول کنند. همچنین عده ای نیز با انصراف از این سفر ترجیح داده اند تا هزینه آن را در امور خیریه صرف کنند.

یک عامل دیگر نیز جنگ افروزی ها و ظلم هایی است که عربستان سعودی بر علیه مردم کشورهای منطقه به پا کرده و با صرف هزینه های هنگفت از تروریست های تکفیری حمایت می کند که به کشته شدن مردم بی گناه منتهی شده است. عده ای با این استدلال انصراف داده اند که نمی خواهند پول های آنها صرف خیانت ها و جنایت های سعودی ها شود هر چند رئیس سازمان حج این مساله را رد کرده و در گفتگویی اعلام کرده بود این مبالغ به شرکت های خصوصی عربستان پرداخت می شود.

سهمیه حج استان تهران در این دور، ۵۷ کاروان است که هنوز درصدی از ظرفیت آن‌ها خالی است. روابط عمومی حج استان تهران با صدور فراخوانی از ودیعه گذاران حج تا ٢٩ اسفندماه سال ۱۳۸۵ دعوت کرده تا در ظرفیت خالی کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در کاروان‌ها با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات زیارتی که فهرست آن‌ها پیشتر اعلام شده و در سایت اداره حج استان تهران قابل دسترس بوده و یا از طریق سامانه haj ۹۶.haj.ir امکان پذیر است.

فراخوان این اولویت‌ها، علاوه بر استان تهران در سایر استان هایی که هنوز ظرفیت کاروان‌هایشان تکمیل نشده، صورت گرفته است.

امسال ٨٦ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند. اعزام کاروان‌ها نیز از مردادماه آغاز خواهد شد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: