bazarnews

کد خبر: ۲۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که مهم ترین مزیت عرضه فیزیکی خودرو در بورس کشف نرخ واقعی خودرو، شکسته شدن بازار انحصاری و ایجاد رقابت در بازار خودروی کشور است.
بازار نیوز - محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به معامله فیزیکی خودرو در بورس کالا ، گفت : هر کالایی که امکان استاندارسازی آن وجود داشته باشد و سازنده مایل به عرضه آن در بورس باشد می تواند در بورس کالا عرضه شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معامله فیزیکی خودرو می تواند پشتوانه ای برای تامین مالی صنعت خودرو محسوب شود، افزود: خودروسازان از طریق معامله در بورس کالا می توانند نقدینگی موردنیاز شرکت ‌هایشان را از راه جذب خریدار تامین کنند و همچنین با این اقدام می توان زمینه کشف قیمت واقعی محصولات خودرویی را ایجاد کرد.
وی ادامه داد:شرکت های خودروسازی می توانند توافق کنند که معاملات پیش فروش خودرو و یا تغییرات قیمت را از بورس کالا دنبال کنند.
پورابراهیمی با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس بازار خودرو شفاف می شود، یادآور شد:قیمت گذاری ها در بورس لحظه ای، به روز و حساب شده بوده و قیمت واقعی خودرو در بورس لحظه ای مشخص می شود و تعهدات فنی، زمان تحویل تضامین خاص خود را دارد.
وی افزود: با معامله خودرو در بورس افراد می توانند پیش خرید، پیش فروش خودرو و معاملات آتی را از طریق بورس انجام دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مهم ترین مزیت عرضه خودرو در بورس کشف نرخ واقعی خودرو، شکسته شدن بازار انحصاری و ایجاد رقابت در بازار خودروی کشور است.
رییس کمیسیون اقتصادی با اشاره به ایجاد بازار غیر واقعی در حوزه خودرو، تصریح کرد: معامله خودرو در بورس می تواند زمانی که تقاضای کاذب در بازار ایجاد و سبب تشکیل بازار غیر واقعی می شود، این حباب قیمتی را شکسته و قیمت واقعی خودرو را نشان می دهد.
بورس کالای ایران
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: