bazarnews

کد خبر: ۲۳۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
ایران توانست با شکست ازبکستان به جام جهانی 2018 صعود کند. با توجه به پیش‌بینی‌ها اگر حتی در مرحله گروهی حذف شود درآمدی در حدود 12 میلیون دلار نصیب فدراسیون فوتبال خواهد شد.
به گزارش بازار نیوز، ایران توانست ازبکستان را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و به عنوان اولین تیم در آسیا و دومین تیم در جهان بعد از برزیل که در رقابت‌های مقدماتی شرکت داشتند به جام جهانی 2018 روسیه صعود کنند. تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها در حالی که دو بازی تا انتهای مسابقات مقدماتی باقی مانده بود قدرت خود را به تمام تیم‌های آسیایی نشان داد. تیمی که حتی یک بار هم دروازه‌اش توسط حریفان باز نشد و از این حیث نیز دارای رکورد است.

صعود به جام جهانی جدا از تمام شادی و میهن‌پرستی که برای مردم به همراه دارد می‌تواند درآمدزایی خوبی برای کشور و فدراسیون فوتبال داشته باشد. فیفا که مسئول برگذاری جام جهانی 2018 روسیه است ولخرجی‌های بسیاری به واسطه درآمد گسترده ای که دارد انجام خواهد داد. آن‌ها می‌خواهند جوایز جام جهانی روسیه را 22 درصد افزایش دهند تا درآمد خوبی برای گسترش این ورزش محبوب در سراسر جهان فراهم شود. 

در دوره قبلی جام جهانی که در سال 2014 در کشور برزیل انجام شد. آلمان با قهرمانی درآمدی در حدود 35 میلیون دلار بدست آورد و آرژانتین که در بازی فینال از آلمان شکست خورد توانست 25 میلیون دلار از فیفا دریافت کند. در دوره قبلی جام جهانی هزینه‌های کلی فیفا چیزی در حدود 576 میلیون دلار بود.

اگرچه هنوز به طور رسمی جوایز جام جهانی 2018 روسیه توسط فیفا اعلام نشده است اما با توجه به افزایش 22 درصدی می‌توان انتظار رقم‌های زیر را داشت.


ایران با صعود به جام جهانی 2018 چقدر درآمد کسب خواهد کرد؟

بر اساس اخبار منتشر شده و افزایش 22 درصدی جوایز انتظار می‌رود هزینه‌های فیفا برای جام جهانی 2018 به 700 میلیون دلار برسد. رقمی که در سال 2014 برابر 576 میلیون دلار بود. بر اساس جدول بالا قهرمان 50 میلیون دلار دریافت خواهد کرد که در جام جهانی قبلی برابر 35 میلیون دلار بود. 

جدا از این هزینه‌ها، فیفا بیمه‌ای برای هر بازیکن در نظر می‌گیرد که در جام جهانی قبلی در مجموع برابر 100 میلیون دلار بود. تیم‌هایی که بازیکن آن‌ها در جام جهانی حضور دارد نیز از فیفا جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. در جام جهانی 2014 برزیل در مجموع 70 میلیون دلار به تیم‌های باشگاهی پرداخت شد. به طور قطع این هزینه‌ها نیز در بزرگترین رویداد فوتبالی که در روسیه برگذار خواهد شد رشد خواهد کرد.

چه زمانی به طور رسمی جوایز اعلام می‌شود؟
تقریبا 6 ماه قبل از شروع مسابقات جام جهانی فیفا به طور رسمی توزیع جوایز خود را به کشورها و باشگاه‌ها اعلام خواهد کرد. بنابراین این ارقام تنها پیش‌بینی است و به قراردادهای حق پخش تلویزیونی و اسپانسرها بستگی دارد.

همانطور که از ارقام جدول مشخص است انتظار می‌رود درآمد ایران حتی اگر در همان مرحله گروهی حذف شود برابر 12 میلیون دلار باشد. البته این درآمد جدا از قرادادهای اسپانسری است که فدراسیون فوتبال می‌تواند ببندد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
جاسم بندري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
اي كاش منم فوتباليست
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: