bazarnews

کد خبر: ۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کاهش بهره وری کارگران،رهاورد حقوق پایین:
مجلس که حقوق های میلیونی مدیران را تصویب می کند باید پاسخگو درآمد پایین کارگران باشد که هزینه ها را پوشش نمی دهد.
بازار نیوز- هرجا که حقی ایجاد یا حذف شود نیازمند قانون است به عبارت دیگر هر چیزی که تنظیم کننده رفتار انسان باشد، قانون نام دارد و قانون گذاری از وظایف مجلس می باشد تا جایی که گفته شد اساس حقوق های میلیونی در مجلس هفت گذاشته شد چگونه می شود که مجلس نگرانی برای افزایش حقوق مدیران دارد اما به فکر حقوق پایین کارگران نیست؟

بخش عمده‌ این موضوع بحث عدم نظارت مناسب است که در این میان هم دولت باید نظارتی دقیقی روی این موضوع داشته باشد و هم مجلس باید از ابزارهای نظارتی خود بر روی این امور استفاده کند زیرا با این حقوق پایین هزینه ها پوشش داده نمی شود. 

در شرایط کنونی مشاهده می شود کف حقوق پرداختی به کارگران پایین تر از خط فقر می باشد و به همین دلیل کارگرانی که این حقوق پایین کفاف مخارج زندگیشان را نمی دهد و مجبور می باشند برای تامین مخارج به سمت شغل دوم و گاها سوم بروند که منجر به کاهش بهره وری می شود.


در نهایت این کاهش بهره وری با تاثیر بر اقتصاد کلان به نوعی گویا عدم عقلانیت ساختار اقتصادی می باشد که برای حل این مهم پیگیری نمایندگان مجلس می باشد تا گره ای از مشکلات درآمدی کارگران باز نمایند.



این روز ها درحالی اخبار  تعطیلی سه کارخانه تولید گوشی موبایل به گوش می رسد که مدیر عامل شرکت جی ال ایکس بهره وری کارکنان را ده درصد اعلام کرد.

شکاف و نابرابری دستمزدها با هزینه‌ها و مخارج خانوار باعث ریزش مداوم نیروی کار به زیر خط فقر شده و امروز رضایت شاغلان از حقوق و دستمزد تقریبا صفر درصد است  با شروع دوره جدید مجلس امیدواریم پیگیری های بیشتری پیرامون این مهم صورت گیرد تا کمتر شاهد این چالش ها و تعارضات  باشیم. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: