bazarnews

کد خبر: ۲۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
شفاف‌سازی کارمزدها با سکوت معنی دار سازمان بورس مواجه شد
شفاف سازی در خصوص نرخ کارمزد معاملات و انتقاد از نرخ کارمزد کارگزاری ها در حالی به عنوان مطالبه سهامداران از متولی بازار سرمایه عنوان می شود که این نهاد برای توضیح در این خصوص پاسخگو نیست.
بازار نیوز - در تاریخ سوم خرداد سال جاری  در گزارشی میدانی  با اهالی تالار شیشه ای در مورد نرخ  کارمزد معاملات بویژه سهم کارگزاری ها إز این نرخ به گفتگو پرداختیم که کارمزد یک و نیم درصدی از معاملات سهام با انتقاد بسیاری از سهامداران و سرمایه گذاران روبرو بود.

البته  تریبون در اختیار مدیران عامل کارگزاری ها قرار گرفت و آنها نیز  برخی الزامات سختگیرانه  سازمان بورس و اوراق بهادار برای شرکت های کارگزاری از جمله اخذ مجوزها، لزوم برخورداری از فضای کافی، سرمایه بالا درکنار مازاد نیروی انسانی را دلیل  مهمی برای  افزایش هزینه های کارگزاری ها برشمرده و معتقد بودند در چنین شرایطی هیچ جایی برای انتقاد از نرخ کارمزد کارگزاری ها باقی نمی ماند.

دبیر کل کانون بورس و اوراق بهادار نیز تاکید کرد؛  الزام قانونی تعیین سقف نرخ کارمزد کارگزاری باید لغو تا کارمزدها به صورت رقابتی میان کارگزاران تعیین شود .  

خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع از سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور شفاف سازی و دریافت توضیحات این سازمان که  مطالبه سهامداران و کارگزاران را شامل می شود با علی سعیدی ، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تماس های مکرری گرفت  اما پس از گذشته سه هفته إز این پیگیری با کمال تاسف معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار هیچ پاسخی  به این رسانه و یا عموم سهامداران بازار سرمایه ارائه نداده است.
علی سعیدی از آخرین بازماندگان تیم مدیریتی علی صالح آبادی در سازمان بورس است که طَی دستکم ١٣ سال اخیر توانسته با تفکر مدیریتی سه رییس منسوب این سازمان خود را سازگار نماید.  
        
این مقام مسئول در حالی از پاسخگویی در برابر پرسش های این رسانه که بر گرفته إز مطالبات کارگزاران و سهامداران است همچنان طفره مَی رود که دو ماه قبل و همزمان با موعد برگزاری نمایشگاه بورس مدعی افزایش فرهنگ سهامداری  از طریق ارتقای کیفیت شفافیت اطلاع رسانی در بازار سرمایه به بهانه برپایی چنین نمایشگاههایی شده بود.  ازنکات قابل تامل در این زمینه اینکه نقش سعیدی در نحوه واگذاری امتیاز شرکت کارگزاری امین سهم متعلق به مرحوم أمیر منصور آریا به یک سرمایه گذار أصفهانی با توجه به مقررات دوره زمانی مذکور همواره مورد انتقاد اغلب کارشناسان بازار سرمایه بوده که تاکنون هیچ پاسخی از سوی وی به رفع این شائبه داده نشده است.
اقتصاد آنلاین
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: