bazarnews

کد خبر: ۲۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت: در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه تایر در زابل گفت: این منطقه به مرکز تجاری بین المللی تبدیل می شود.
بازار نیوز -  محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم امضای قرارداد احداث کارخانه تولید لاستیک خودرو زابل که در محل سازمان ایدرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد پنج کارخانه لاستیک در دوران سازندگی گفت: کشور در آن زمان نسبت به تولید لاستیک بی نیاز شد، اما با افزایش میزان خودروها و رشد جمعیت به مرور زمان مجبور شدیم 150 تا 180 هزار تن لاستیک وارد کنیم.

وی اظهار داشت: کارحانه تایر سازی زابل 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی دارد که از طریق فاینانس و بخشی از منابع داخلی تامین می شود.
نعمت زاده با بیان اینکه یکی از اهداف دولت سرمایه گذاری در زمینه لاستیک بوده است، ادامه داد: تولید لاستیک را به مناطق کمتر توسعه یافته بردیم و یک واحد در کردستان افتتاح شد و واحد دیگر در لرستان با مشارکت ایدرو اغاز کردیم.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی باعث ایجاد اشتغال نمی شود و تصمیم گرفتیم صنایع بزرگی چون واحد 50 هزار تنی لاستیک سبک و سنگین ایجاد کنیم.

وزیر صنعت تاکید کرد : با توجه به مسیر ترانزیتی شمال - جنوب، این مسیر در تردد خودروهای سنگین و عمومی قرار خواهد گرفت و از چابهار تا کشورهای اسیای میانه تردد بیشتری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم زابل تبدیل به مرکز تجاری بین المللی شود، افزود: زابل نقطه ای است که 3 کشور ایران،پاکستان و افغانستان را بهم متصل می کند و مرکزیتی برای رشد و توسعه کشورمان و کشورهای همجوار و همچنین دسترسی به آبراهه های بین المللی و کشورهای اسیای میانه ایجاد می کند.

نعمت زاده ادامه داد: پیش بینی می شود با ساخت کارخانه 1300 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.
وی ادامه داد: با احداث این واحد به توسعه منطقه و حفظ شهرستان زابل کمک می شود و قراردادی که بسته شده است با همکاری شرکت جدیدی که ما ایجاد کردیم به نام لاستیک آریا تایر اجرا می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امنیت منطقه با احداث این سرمایه گذاری ها بیشتر می شود.
خبرنگاری خبرگزاری صدا و سیما
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: