bazarnews

کد خبر: ۲۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانى تهران با بیان این که تفکیک وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت دست‌آوردى براى دولت نخواهد داشت گفت: اگر دولت تصمیم بر جداسازى این وزارتخانه‌ها دارد باید بحث هاى کارشناسى انجام گیرد که مانند گذشته با مشکلات روبه رو نشود.
بازار نیوز - مهدى پور قاضى با اشاره به جداسازى وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این جداسازى تاثیر مثبتى در روند و چابکى این وزارتخانه نداشته و وضعیت فعلى بیشتر مى‌تواند به این بخش‌ها کمک کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانى تهران، افزود: اگر دولت تصمیم بر جداسازى این وزارتخانه ها دارد باید بحث‌هاى کارشناسى انجام گیرد که مانند گذشته با مشکلات روبه رو نشود.

وى در ارتباط با ویژگى‌هاى وزیر صنعت در دولت دوازدهم گفت: فردى که براى این سمت انتخاب مى‌شود باید مدیر باشد به این معنا که بتواند مدیریت توسعه را تضمین کند و مدیریت استراتژیک داشته باشد.

پور قاضى ادامه داد: وزیر دولت آینده باید بتواند صنایع را آسیب شناسى کند و سیاست‌هاى وزارتخانه را متناسب با برنامه و اهداف تعیین شده تنظیم کند و همچنین خود را با معیارهاى بین المللى تطبیق دهد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانى تهران، خاطر نشان کرد: استراتژى توسعه اقتصادى و صنعتى نیاز به همراهى تمام دستگاه‌هاى حاکمیتى و دولتى دارد که وزیر صنعت دولت دوازدهم باید بتواند نظر این دستگاه ها را براى اجرایى شدن آن جلب کند.

وى تصریح کرد: اولین اولویتى که وزیر دولت دوازدهم باید در دستور کار خود قرار دهد تدوین استراتژى توسعه صنعتى است.
میزان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: