bazarnews

کد خبر: ۲۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
نخستین نشست هیات مدیره جدید باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران با «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان بر ایجاد زیرساخت های لازم باشگاهی در این مجموعه تاکید شد.
بازار نیوز - «رضا افتخاری» مدیر عامل باشگاه استقلال پس از این نشست در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد:‌ در این نشست موضوع جذب بازیکنان جدید در فصل نقل ‌و انتقالات، مختومه کردن پرونده ‌های شکایتی در فیفا، سازمان ‌دهی زمین تمرین و کمپ باشگاه استقلال مطرح شد.
وی افزود: وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد وقتی استقلال به معنای واقعی باشگاه شود، می توان تصمیمات بزرگی برای آبی پوشان گرفت.
مدیر عامل باشگاه استقلال گفت: تعیین تکلیف مالیات باشگاه‌، توجه به تیم ‌های پایه، اصلاح و توسعه ساختارهای باشگاهی از سفارشات وزیر ورزش‌ و جوانان در این جلسه بود. همچنین مسعود سلطانی ‌فر بر توجه به پیشکسوتان و هواداران استقلال تاکید کرد. 
افتخاری در باره پنج پرونده این باشگاه در فدراسیون جهانی فوتبال گفت: این پرونده ها در حال مختومه شدن است که در نوع خود کار بزرگی است. 
وی در خصوص حرف های ضد و نقیض برای جذب مجتبی جباری گفت: دلیل اینکه قبلا پیوستن جباری را با استقلال تکذیب می کردم، مصدومت وی بود. اما پس از صحبت با وی قرار شد در صورت تایید سلامت این بازیکن در تست های پزشکی قرارداد جباری را به امضا برسانیم در غیر این صورت قرارداد با وی منتفی می شود.
مدیر عامل باشگاه استقلال درباره جذب رامین رضائیان بازیکن سابق پرسپولیس بیان داشت: لیست استقلال تقریبا پر است و در صورت توافق نکردن این بازیکن با تیم های اروپایی با وی مذاکره خواهیم کرد. البته کادر فنی استقلال دوست دارد رضائیان را به خدمت بگیرد ولی باید شرایط باشگاه را این بازیکن قبول کند.
افتخاری ادامه داد: در سه جام لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، استقلال حضور دارد و به دلیل احتمال مصدومیت برای بازیکنان باید جایگزینی داشته باشیم تا در صورت مصدومیت مثلا خسرو حیدری از رضائیان استفاده شود. البته شکست مقابل تیم فوتبال العین امارات این درس را داد تا در هر پستی از دو بازیکن بهره ببریم.
وی درباره برگزاری دیدار دوستانه استقلال - پرسپولیس در آلمان گفت: وزارت ورزش و جوانان و دولت پولی در اختیار باشگاه قرار نمی دهد و با هدف درآمد زایی و با حمایت حامی مالی دو باشگاه برای پرداخت مطالبات بازیکنان، سعی می کنیم این دیدار را برگزار کنیم.
مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص اظهارت مسعود معینی عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال مبنی بر اینکه تصمیمات از سوی وزارت ورزش به هیات مدیره دیکته می ‌شد، گفت: در هیات مدیره تمام مواضع مشخص است و این صحبت را تکذیب می کنم. حتی در جلسه امروز وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد رئیس و نایب رئیس هیات مدیره را خودتان مشخص کنید که با نظر اعضا من و آقای قریب به عنوان مدیر عامل و رئیس هیات مدیره انتخاب شدیم.
افتخاری ادامه داد: به جرأت می ‌گویم آقای سلطانی ‌فر هیچ دخالت و توصیه‌ای در جذب بازیکنان یا کادر فنی نداشته است. البته یک عده با تجمع مقابل وزارت ورزش و جوانان قصد داشتند وزیر را تحت تاثیر قرار دهند. اما نمی ‌دانستند که وزیر نه تنها تحت‌ تأثیر قرار نمی ‌گیرد، بلکه مقابل آنها هم می ‌ایستد.
مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به این سئوال که ظاهرا برخی از مدیران پیشین استقلال دنبال برکناری او بودند، گفت: از روزی که به استقلال آمدم عده ای به دنبال برکناری من بودند. البته من آدمی ناآگاهی نبودم و با توجه به شناخت و تجربه ‌ای که داشتم به این داستان‌ ها عادت کردم.
وی درباره فعالیت باشگاه استقلال در فصل نقل‌ و انتقالات گفت: برای افزایش نیافتن قیمت بازیکنان، دوری از رقابت ناسالم، مذاکرات را علنی نمی‌ کردم. 
افتخاری گفت: هر چند یک بار عکس من را در فرودگاه در حال چرت زدن چاپ کردن ولی آیا کسی که 24 ساعته کار می‌ کند، حق خواب ندارد. آنهایی که این چیزها را می ‌گفتند، خودشان خواب بودند و همه دیدن در فصل نقل ‌ و انتقالات طبق نیاز کادر فنی بازیکنان خوبی را جذب کردیم.
مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سئوال که آیا همچنان از علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی تیم حمایت خواهد کرد؟ گفت: منصوریان مربی جوانی است و باید به او فرصت داده شود. قبول کنید عملکرد منصوریان در فصل گذشته خوب بود. زیرا زمانی که مدیر عامل استقلال شدم تیم در انتهای جدول قرار داشت. اما با همدلی بازیکنان جوان در شهرآورد پیروز شدیم و در نهایت با نایب قهرمانی لیگ را به پایان بردیم.
وی با اشاره به اینکه باشگاه استقلال 80 میلیارد ریال از حامی مالی قبلی تیم طلبکار است، گفت: اکنون با حامی مالی قبلی تیم اختلاف داریم و قرار است دادگاه تکلیف را مشخص کند.
افتخاری ادامه داد: البته سازمان حسابرسی عملکرد مالی باشگاه را قبول کرده است و به زودی نیز با حسابرسی آنان همه چیز به صورت شفاف مشخص شود.
نخستین جلسه هیئت مدیره با حضور وزیر ورزش‌ و جوانان برگزار شد که بر اساس آن محمدحسین قریب به عنوان رئیس هیات مدیره منصوب شد و سید رضا افتخاری به‌ عنوان مدیرعامل، نایب رئیس و سخنگوی باشگاه انتخاب شد.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: