bazarnews

کد خبر: ۲۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب(آبفا) استان تهران با بیان این که کاهش فشار آب جزو برنامه‌های این شرکت نیست، گفت: اگرچه کاهش فشار آب همانند سال 1393 در دستور کار نیست، اما مشترکان تهرانی باید صرفه‌جویی 10درصدی را جدی بگیرند تا مشکلی در تأمین آب نداشته باشیم.
بازار نیوز -  'محمد پرورش' به روابط عمومی آبفا گفت: تابستان امسال به هیچ عنوان کمبود آب نداریم و تلاش ما این است که تمام نیازهای استان تهران را تامین کنیم اما به هر حال طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده باید شبکه آب را پایدار نگه داریم.
وی تصریح کرد:در حال حاضر نیاز به ایجاد ظرفیت جدید برای تامین آب تهران نیست، چرا که ظرفیت سرانه آب تهران 320 لیتر است و ظرفیت پمپاژ آب کم نیست؛ پس اگر مصرف آب شهروندان تهرانی به شکل عجیب و غریب افزایش یابد، هر چند ظرفیت شبکه بالاست اما کاهش فشار منطقی به شکلی که قطع آب نداشته باشیم، اعمال می‌شود.
مدیرعامل آبفای استان تهران درباره میزان هدررفت آب گفت: متاسفانه هدررفت آب در شبکه آب تهران 25 درصد اعلام می‌شود در حالی که 11 درصد آن آب بدون درآمد و ناشی از خطای اندازه‌گیری در کنتورهاست و سه درصد دیگر نیز برای شست‌وشو در تصفیه‌خانه‌ها و تامین آب آتش‌نشانی و شست‌وشوی تاسیسات صرف می‌شود.
پرورش افزود: 11 درصد دیگر جزو هدررفت اصلی آب تهران است و باید برای از بین‌بردن آن برنامه‌ریزی کنیم، این در حالی است که خطوط لوله آب تهران از جنس چدن است که عمر آن‌ها به 100 تا 150 سال می‌رسد و اصلاح آن سه تا چهار برابر هزینه خواهد داشت که باید به خاطر حفاری‌ها و سختی کار از لوله‌های چدن استفاده کنیم.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: