bazarnews

کد خبر: ۲۵۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت: لایحه دولت در خصوص اصلاح قانون پولی و بانکی در صورتی که به موقع به مجلس ارسال شود در طرح بانکداری جمهوری اسلامی لحاظ می شود.
بازارنیوز - محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر واحد پول رسمی کشور و تبدیل ریال به تومان، گفت:مجلس به دلیل تاخیر دولت در ارائه لوایح بانکی، موضوع اصلاح نظام بانکی را در قالب طرح بانکداری جمهوری اسلامی پیگیری کرده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود:با تصویت کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی در کمیسیون اقتصادی، این کمیسیون وارد بررسی جزییات طرح مذکور شده و در این راستا موضوع اصلاح قانون پولی و بانکی را بررسی می کند.
پورابراهیمی داورانی افزود:دولت با تاخیر و موازی با بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی، در حال اصلاح قانون پولی و بانکی بوده و بحث تغییر واحد پولی در این راستا است.
وی ادامه داد:با وجود اینکه حذف یک صفر از پول ملی کارهای محاسباتی را تسهیل می کند، اما پیشنهاد این است با توجه به آثار روانی و تورمی در چند سال گذشته، حذف چهار صفر در دستور کار قرار گیرد؛ البته اصطلاح "تومان" نیز نسبت به "ریال" در مراودات رایج تر است.
پورابراهیمی داورانی افزود: بدیهی است لایحه دولت در خصوص اصلاح قانون پولی و بانکی بعد از ارسال به مجلس در کمیسیون اقتصادی بررسی و نهایتا باید در صحن علنی مصوب شود البته در صورتی که لایحه مذکور به موقع به مجلس ارسال شود در طرح بانکداری جمهوری اسلامی لحاظ می شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:پیش نویس لوایح بانکی دولت در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس و این پیش نویس در بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی لحاظ می شود.
گفتنی است در هیات وزیران لایحه اصلاح قانون پولی بانکی تصویب و واحد پول رسمی کشور، تومان و معادل ده ریال تعیین شده است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
ببینید عزیزان هر کسی را که عقل وتدبیر ندارد اگر قدرت به دستش بیافتد به همه چیز گند میزند مانند آقای سیف عزیزان موسسه ثامن ومهر اقتصاد قدمت بیست واندی ساله دارند وصدها شعبه ومیلیونها سپرده گذار وچندین دولت متفاوت روی کار آمده واینها قانونمند کار خودشون را پیش بردن هم مردم ازاینها راضیند هم اینهاهیچکس خلاف از اینها نتوانسته بگیرد حالا بیکباره یک فیلم از تلویزیون ضد انقلاب پخش میشود وهدفش هم خراب کردن رابطه مردم بااین موسسات نظامی انقلابی است ویکباره بانک مرکزی بعداز بیست واندی سال یادش می افتد که این دومجوز ندارند وبه مردم هشدار میدهد که هوشیار باشید این هم نواشدن باضد انقلاب یعنی چه نمیشد بعداز پخش آن فیلم شماها که بیست واندی سال صبرکرده بودید به فرض اینکه اینها مجوزندارند چند روز دیگر هم صبر میکردید تا اینگونه نه موسسات را دچار مشکل میکردید نه این مردم بدبخت بی دفاع را به شما که چیزی نشده لطف کنید یکسری به موسسه ثامن بزن وفلاکت مردم را ببین وشادی کن اگر انسانی بایستی با این گندی که زدی با دیدن مردم بی دفاع بمیری؟؟؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: