bazarnews

کد خبر: ۲۷۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
چالش های ایجاد کسب و کار:
سالانه بسیاری از کارآفرینان نوظهور اقدام به راه اندازی کسب و کار جدید می کنند اما بیشتر این کارآفرینان در مواجهه با مانع ها و مشکل های راه اندازی کسب و کار جدید، دست از تلاش می کشند.
مجتبی بیگدلی دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور در گفتگو با بازار نیوز اذعان داشت: کارمند سالاری در کشور باعث تصویب قوانین کار، ضد کار می شود وقتی 25 یا 30 سال قانونی حاکم باشد که کسی توانایی تغییر آن را نداشته باشد و نتوان یک کارمند را به دلیل دزدی اخراج کرد و قوانین و بروکراسی در حمایت از کارآفرینان وجود نداشته باشد بستر ایجاد کسب و کار جدید محقق نخواهد شد.

 دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با اشاره به حمایت های تامین اجتماعی از کارگران،افزود: باید تامین اجتماعی هم به کارگران و هم به کارآفرینان خدماتی ارائه دهد تا زمانی که شاهد اختلاس های نجومی هستیم که ضربه عظیمی به رشد توسعه کسب و کار وارد می نماید توسعه بستر کارآفرینی محقق نخواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی که 90 درصد کارخانجات شهرک صنعتی ها در شرف تعطیلی هستند کارآفرینان جوان تمایل به ایجاد کسب و کار های جدید ندارند و فرمایشات رهبری پیرامون اقتصاد مقامتی محقق نمی شود.

بیگدلی تاکید کرد: هیچ فضای حمایتی از کارآفرینان وجود ندارد و کارآفرینان با مشکلات قانونی و بوروکراسی های اداری روبرو هستند که مانع توسعه کارآفرینی می شود.

وی تصریح کرد: استخدام کارشناسان و مدیران متخصص مناسب با وظایف مربوطه که با مشکلات کارآفرینان آشنا باشند از جمله راهکار های توسعه کارآفرینی می باشد.

وی در پایان به نقل از محسن رضایی که در یکی از مراسم های میلاد دعوت شده بود، با اشاره به حمایت از کارآفرینان تاکید کرد: حتی اگر بیل گیتس در ایران بنگاه اقتصادی تاسیس کند 24 ساعته ورشکست خواهد شد.  

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
همه چیمون به هم میاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
همه چیمون به هم میاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
همه چیمون به هم میاد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: