bazarnews

کد خبر: ۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
روز یكشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی كرمان، ارتفاعات هرمزگان و شرق فارس بارش باران شدید خواهیم داشت.
بازارنیوز- شدت بارندگی در نیمه جنوبی کشور براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در استانهای واقع در جنوب شرق و جنوب كشور در ساعات بعداز ظهر رشد ابرهای جوششی پیش بینی می شود. 

براین اساس روز یكشنبه در برخی مناطق استان كرمان، فارس، هرمزگان و جنوب سیستان وبلوچستان درساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد. 

روز دوشنبه كاهش وسعت و شدت بارشها در مناطق فوق پیش بینی می شود. شدت بارش روز یكشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی كرمان، ارتفاعات هرمزگان و شرق فارس می باشد. 

همچنین در روزهای یكشنبه و دوشنبه درساعات بعدازظهر و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مركزی و شرقی، استان های مازندران، گیلان، اردبیل، شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، بارش پراكنده پیش بینی می شود. طی دو روز آینده در اكثر مناطق كشور بخصوص در نوار شمالی كشور روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود. 

لازم به ذكر است سه روز آینده در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد بر روی شرق، جنوب شرق و برخی مناطق مركزی كشور بخصوص در روز دوشنبه سبب تولید گردوخاك خواهد شد.

دمای هوای تهران به 36 درجه رسید
مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: در حال حاضر در رامسر و لاهیجان شاهد بارندگی هستیم که موجب خنکی هوا شده است. اما طی روز های آتی بتدریج از این خنکی کاسته می‌شود.

وی گفت: امروز در نیمه جنوبی کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان ، ارتفاعات هرمزگان و شرق استان فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

ضرابی در پایان  گفت: امروز اردبیل، سنندج و شهر کرد با 14 درجه خنک ترین استانهای کشور بوده اند و دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین ساعات به 36 درجه سانتی گراد می رسد.

شدت بارندگی در نیمه جنوبی کشور

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: