bazarnews

کد خبر: ۲۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
این روزها شاید هیچ دشمنی برای استقلال به بزرگی مصدومیت های پیاپی بازیکنان این تیم نباشد.
بازار نیوز - اخبار بد برای علیرضا منصوریان تمامی ندارد. او این روزها با انبوهی از مصدومان ریز و درشت در تیمش مواجه است که حالا خبر می‌رسد دو تا از کلیدی‌ترین آنها دیرتر از موعد اعلام شده شرایط بازی را پیدا خواهند کرد؛ یکی امید ابراهیمی است که بار دیگر از ناحیه زیر شکم احساس درد کرد و دیگری پژمان منتظری که پزشکان اعلام کرده‌اند دوره مصدومیت او نه دو ماه، بلکه چهار ماه به‌طول خواهد انجامید! دیروز دکتر امین نوروزی، پزشک معتمد استقلالی‌ها در مورد منتظری، به رادیو گفت: «او سال گذشته یک جراحی سنگین انجام داد و این بار هم از نزدیک همان ناحیه آسیب دید و در نهایت جراحی کرد که با پیشنهاد پزشک جراح منتظری این بازیکن حداقل ۴ ماه دوره نقاهت خواهد داشت.»

نوروزی در تشریح وضعیت امید ابراهیمی هم می‌گوید: «این بازیکن پیش از جراحی سه هفته در اختیار کادر پزشکی تیم‌ملی بود و در نهایت جراحی کرد. من یکشنبه ‌شب او را معاینه کردم و متوجه شدم از ناحیه‌ای که جراحی کرده احساس درد می‌کند. ظاهرا ابراهیمی یک مقدار فشار زیادی در تمرینات آورده و ما هم تشخیص دادیم او باید استراحت کند و به درمانش ادامه بدهد. معمولا در جراحی فتق ورزشی ۸ هفته زمان برای بهبودی نیاز است ولی در مورد ابراهیمی ۹ هفته و یک روز زمان برده اما با توجه به احساس نیاز تیم و اینکه ابراهیمی یکی از بازیکنان خوب استقلال محسوب می‌شود شاید او کمی به قسمت جراحی شده فشار وارد کرده و باید درمانش را فعلا زیر نظر ما انجام دهد.»

 این همه مصدومیت؛ چرا؟
اکنون برای خیلی‌ها این سوال به وجود آمده که چرا استقلال این همه مصدوم می‌دهد؟ قطعا عاملی غیر از بدشانسی باید موجب بروز این همه آسیب‌دیدگی بشود. نوروزی در پاسخ به این پرسش، به چند عامل مختلف اشاره می‌کند: «دلایل زیادی در مصدومیت‌ها تاثیرگذار است. اول زمین تمرین که معتقدم ما باید زمینی بهتر داشته باشیم. بعد از آن تغذیه و استراحت در مصدومیت‌ها تاثیرگذار است. من از کلیه باشگاه‌ها تمنا می‌کنم که کادر پزشکی را به‌عنوان بازوان خود در جلسات بپذیرند. من ۲۱ سال کار حرفه‌ای کردم و فقط امسال مشکلاتی را دیدم که باعث ایجاد نابسامانی شد. امیدوارم با درایت کادر فنی و مدیران مشکلات استقلال هم حل شود.»

همچنین ولی‌الله صالح‌نیا، بدنساز پیشین استقلال هم در این مورد به  می‌گوید: «امیدوارم صحبت‌هایم به کسی بر نخورد ولی متاسفانه تمرینات فوتبال ما امروزه براساس اصول نیست. حداقل ۹۵ درصد باشگاه‌ها اصولی تمرین نمی‌کنند. همه دنبال نتیجه‌گیری هستند و این باعث می‌شود آسیب‌دیدگی بازیکنان بالا برود. متاسفانه برخی در اتاق بازیکنان داروخانه راه انداخته‌اند. این مساله در همه رده‌های فوتبال دیده می‌شود و مختص تیم‌های بزرگ هم نیست. مگر می‌شود با گذشت پنج هفته از شروع لیگ، یک تیم این همه مصدوم داشته باشد؟ متاسفانه برخی یادشان رفته که چه کسی به آنها بدنسازی را یاد داد و الان که مربی شده‌اند، خودشان را بدنساز می‌دانند.»
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: