bazarnews

کد خبر: ۲۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی با حضور استاندار، رئیس شورای شهر مشهد و کلیه روسای سرپرستی‌های بانک‌های استان، رئیس و معاون منطقه یک و کلیه حوزه‌های موسسه در استان خراسان روز دوشنبه 13شهریور1396به میزبانی موسسه اعتباری ملل در هتل میثاق مشهد برگزار شد.
بازار نیوز - استاندار خراسان رضوی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: 250 میلیارد ریال تسهیلات دارای یارانه به بخش‌های تولیدی این استان اختصاص یافته که 100 میلیارد ریال آن به حساب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان واریز شده است.
علیرضا رشیدیان افزود: این مبلغ برای کمک های فنی و اعتباری به واحدهای کشاورزی، ساختمان، صنعت، معدن، تجارت و خدمات پرداخت می شود. تسهیلات مزبور که به واحدهای نیازمند نقدینگی اختصاص می‌یابد، مطابق آئین نامه تنظیم شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرهای برخوردار با سه درصد یارانه و در مناطق روستایی و کمتر برخوردار با پنج درصد یارانه پرداخت می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: نزدیک شدن نرخ سود بانکی به نرخ تورم به نفع اقتصاد کشور است و در تمام دنیا و اقتصاد های توسعه یافته، نرخ سود تسهیلات حدود چهار تا چهار و نیم درصد است.

رشیدیان با اشاره به ابلاغ مصوبات بانک مرکزی در زمینه تعدیل نرخ سود بانکی افزود: باید کوشید فرهنگ اشتغال به کار تحکیم شود و سیاست‌های مشوق بیکاری کنار گذاشته و نرخ سود بانک‌ها هم معقول و متعارف شود.

وی در ادامه افزود: در سال 1394 حدود 36 هزار اشتغال خالص ایجاد شد و رتبه استان در طلاق از رتبه نخست کشور به رتبه سوم رسید و سرانجام در سال گذشته این رقم به 100 هزار اشتغال خالص رسید و رتبه استان در طلاق نیز به رتبه هشتم کشور کاهش یافت.این آمار نشان می دهد که توجه به اشتغال و تولید می تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق منجر شود.

جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی به میزبانی موسسه اعتباری ملل
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: