bazarnews

کد خبر: ۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
مدیرعامل شرکت بورس کالا؛
سلطانی نژاد با اشاره به اینکه خریداران مرغ می توانند برای دریافت کد معاملاتی به این بورس مراجعه کنند، گفت: فروش کالاهای اساسی مانند مرغ، شکر و روغن در بورس کالا شفافیت را افزایش داده و دست واسطه گران را کوتاه می کند.
بازارنیوز- سلطانی نژاد  گفت: کالاهای اساسی که در زندگی مردم اثرگذار است و نوسان قیمت آن می تواند معیشت مردم را تغییر بدهد، به بازاری نیازمند است که در آن بازار عرضه و تقاضا تنظیم شود و این بازار به عنوان تنظیم گر عمل کند.

وی ادامه داد: از چند هفته گذشته تصمیم گرفته شده تا برخی از کالاهای اساسی مانند شکر، برنج و روغن در بورس کالا معامله شود تا التهاباتی را که در بازار وجود داشته است، پوشش بدهیم.

سلطانی نژاد افزود: افرادی که به بورس کالا وارد می شوند حتماً باید مصرف کننده باشند و تحویل کالا عموماً به افرادی صورت می گیرد که یا مصرف کننده یا شرکت هایی هستند که با توزیع مستقیم، کالا را به دست مصرف کنند می رسانند.

مدیر عامل بورس کالا با اشاره به اینکه عرضه این کالاها در بورس کالا باعث ایجاد شفافیت می شود، گفت: عموماً عرضه های چند روز آینده، نقدی است و در آینده هم عرضه های سلف خواهیم داشت یعنی عرضه هایی که در سه یا چهار ماه آینده صورت می گیرد.

وی افزود: مصرف کننده ها با این اقدام اطمینان خاطر دارند که در آینده به راحتی می توانند کالای خود را دریافت کنند و با این اقدامات جلوی عملیات های سوداگرانه و سفته بازی گرفته خواهد شد.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه در بورس کالا بستری فراهم شده است تا متقاضیان واقعی محصولات اساسی مثل مرغ، شکر و روغن مراجعه کنند، اظهار داشت: این افراد می توانند محصولات را خریداری کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه مرغ کالای تازه وارد در بورس کالاست، گفت: هنوز مردم اطلاع دقیقی از این عرضه ندارند و افرادی که توزیع کننده یا مصرف کننده مرغ هستند می توانند به بورس کالا مراجعه و کد معاملاتی خود را دریافت کنند.

  240 هزار تن خرید تضمینی جو در سال جاری
سلطانی نژاد درباره خرید تضمینی محصولاتی چون جو و ذرت گفت: در سال های گذشته دولت برای حمایت از برخی از کالاها بخشی از بودجه را برای خرید تضمینی به کشاورزان اختصاص می داد ولی گاهی‌ نمی توانست به تعهدات خود در قبال کشاورزان عمل کند.

وی ادامه داد: دولت از سال گذشته تصمیم گرفت با ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا به نوعی دیگر از کشاورزان حمایت کند به این صورت که پس از فروش محصولات در بورس کالا، کشاورزان پول خود را دریافت می کردند و اگر پول دریافتی آنان از پول تضمین شده دولت کمتر بود، تفاوت آن را دولت به کشاورزان پرداخت می کرد

سلطانی نژاد افزود: با این اقدام هم کشاورزان به پول خود می رسند و هم بار مالی دولت به شدت کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در بورس کالای ایران در سال 95 نزدیک 240 هزار تن جو مورد معامله قرار گرفته است ، گفت : کل جوی برداشتی امسال تاکنون حدود یک میلیون و 100 هزار تن بوده و مربوط به 148 هزار کشاورز است که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده و به محض اینکه اینجا در بورس کالا فروخته شود پول این افراد واریز می شود.

مدیر عامل بورس کالا افزود: تفاوت پولی که جو در بورس کالا به فروش رفته با پولی که دولت تضمین کرده بعداً به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

 فروش آنلاین گواهی سپرده طلا
مدیرعامل بورس کالا در خصوص گواهی سپرده طلا گفت: گواهی سپرده طلا یک مکانیزم بسیار مناسب برای سپرده گذاری و پس انداز طلاست.

وی ادامه داد: این گواهی سپرده این امکان را به مردم می دهد تا بدون دغدغه طلا و سکه را در بازار خرید و فروش کنند و همچنین دغدغه آنان را بابت تقلبی بودن یا نگهداری طلا از بین می برد.

سلطانی نژاد گفت: افراد می توانند با مراجعه به شرکت های کارگزاری هر روزه از ساعت 9 تا 12 و نیم به صورت آنلاین سکه خرید و فروش کنند.

 تامین مالی 10 هزار میلیارد تومانی صنایع از طریق بورس کالا
مدیرعامل بورس کالا در خصوص تأمین مالی صنایع گفت: همه صنایعی که عرضه کالا در بورس کالا دارند مثل صنایع فلزی، پتروشیمی و یا کشاورزی می توانند از طریق بورس کالا تأمین مالی داشته باشند.

وی درباره تأمین مالی صنایع در سال 94 افزود : در سال گذشته از طریق اوراق سلف و اوراق سلف موازی 10 هزار میلیارد تومان تأمین مالی برای توسعه صنایع صورت گرفته است.

سلطانی نژاد گفت: در سال جاری هم یک سوم معاملات در قالب سلف صورت می گیرد و بقیه آن در پتروشیمی و صنایع معدنی در قالب سلف موازی تا دو ماه آینده عملیاتی می شود.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: