bazarnews

کد خبر: ۲۹۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
پیرو دستور رئیس‌جمهوری، ژیلا سجادى، بانوى کُرد سنندجی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در جایگاه معاونت وزیر و رئیس مؤسسه آموزشى علمى و کاربردی وزارت کشور منصوب می‌شود.
بازار نیوز - پیرو دستور رئیس‌جمهوری، ژیلا سجادى، بانوى کُرد سنندجی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در جایگاه معاونت وزیر و رئیس مؤسسه آموزشى علمى و کاربردی وزارت کشور منصوب می‌شود.
 
ژیلا سجادی دارای مدرک دکترای تخصصی جغرافیای انسانی از انگلیس است. او در‌حال‌حاضر عضو هیئت علمی دانشکده علوم زمین و گروه جغرافیای انسانی و آمایش دانشگاه شهید بهشتی است.
 
سجادی در این سال‌ها در حوزه جغرافیای شهری، توسعه پایدار شهری، جمعیت‌شناسی و محیط زیست پژوهش‌های متعددی انجام داده است. با این انتصاب ژیلا سجادی نخستین زن کُرد خواهد بود که به‌عنوان معاون وزیر کشور انتخاب می‌شود.
 
اگرچه انتصاب وزرای زن در دولت دوازدهم محقق نشد، اما وعده انتصاب معاونان زن از قول‌های حسن روحانی بود که حالا گویی کم‌کم محقق می‌شود.
 
شرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بالستیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
نباید بگید اولین زن کرد!این حساسیت ایجاد می کنه.مگه بقیه خانم ها از بقیه قومیت ها مثلا لر ترک بلوچ و بختیاری و غیره به یک سمتی گماشته می شن قومیتشون با این حساسیت اعلام میشه؟!حالا کردها می گن خب حتما ما یک چیزی جدای از این ملت هستیم که کرد بودن این خانم تذکر داده شده یا اینکه فکر می کنن وضعیتشون با بقیه فرق می کنه که هر وقت یه هموطن کرد به یه جایی می رسه کرد بودنش رو اعلام می کنن.این خانم هم مثل بقیه مردم ایران هستن و حقوقشون مساوی با بقیه مردم هست.هر هموطنی با هر قومیتی که باشه حق داره و میتونه تا هر جا که می خواد پیشرفت کنه مگر اینکه برخی این حق رو ازش بگیرن.پس نباید کرد بودن این خانم رو یک چیز عجیب و غریب جلوه بدیم مگر اینکه خود شما اعتقاد داشته باشید که این یک اتفاق غیرعادی و استثنائی هست. مثلا اگر رئیس جمهور کرد باشه می گید یک کرد رئیس جمهور ایران شد؟! یا مثلا بختیاری باشه می گید یک بختیاری رئیس جمهور ایران شد؟!!این ذکر قومیت افراد رو با این لحن کنار بگذارید ما همه اول ایرانی هستیم بعد کردو ترک و لر و بختیاری و غیره.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: