bazarnews

کد خبر: ۲۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
نماینده پیشین مجلس گفت:الان که در عراق آرامش نسبی به وجود آمده، جدایی اقلیم کردستان عراق مشکوک است.
بازار نیوز-  عباسعلی منصوری نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه بعد از تشکیل سازمان ملل حاکمیت دولت‌ها در مرزها، احترام پیدا کرده است گفت: در حال حاضر در یک شرایط خاص هستیم که عراق به تکیه کردن بر مرزهای بین‌المللی‌اش احتیاج دارد .

نماینده پیشین مجلس با اشاره به حمله آمریکا به عراق و پس از آن حضور داعش در عراق که با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب انجام شد اذعان کرد: اگر کمک‌های کشور ما که بنا به درخواست دولت مرکزی عراق و کردهای عراق صورت نگرفته بود، کردستان عراق هم مرکز تاخت و تاز داعشی‌ها می‌شد و الان در سیطره آنها بود .

وی تصمیم بارزانی را بسیار عجیب خواند و تاکید کرد:‌ بسیاری از مسئولین کُرد عراق در بحران‌های سختی قرار گرفتند و ما به آنها خیلی کمک کردیم و الان که در عراق آرامش نسبی به وجود آمده این حرکت مشکوک است.

منصوری قرار گرفتن صهیونیست‌ها به عنوان یک حامی در کنار بارزانی را اتفاق عجیب دیگر برشمرد و گفت: حرکت‌های اینچنینی در نهایت آسیب بیشتری را متوجه اقلیم کردستان خواهد کرد و بارزانی در این قضیه اشتباه استراتژیکی کرده است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق دارای شرایط خاص ژئوپولیتیک است اظهار کرد: این شرایط به هیچ وجه به آنها اجازه داشتن یک حاکمیت مستقل را نمی‌دهد.

وی افزود: تنها ارمغان جدایی اقلیم کردستان عراق تداوم تنش و تبدیل آن به منطقه‌ای پر از مخاطرات خواهد بود .

منصوری خاطر نشان کرد: اگر ترکیه و عراق عزمشان راسخ باشد، بارزانی چندان دوام نمی‌آورد چون محدوده‌ای می‌شود که اطراف آن محاصره شده و امکان پرواز هوایی ندارد.

وی تصریح کرد: دولت مرکزی عراق می‌تواند مرزهای خود در این منطقه را با ارتش تثبیت کند و بر روی منطقه کرکوک هم مسلط شود چون همه تلاش‌ها برای تسلط بر کرکوک به عنوان یک منطقه نفت‌خیز است.

منصوری در پایان گفت: اگر دولت مرکزی عراق از ابتدا ارتش خود را در مرزها مستقر می‌کرد اقلیم کُرد امروز ساز جدایی نمی‌زد.
 
باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: