bazarnews

کد خبر: ۳۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
وزیر اسبق آموزش و پرورش بر لزوم اجرای رتبه بندی معلمان در برنامه ششم توسعه کشور تأکید کرد و گفت: سازمان نظام معلمی باید ایجاد شود.
 بازار نیوز - حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به تصویب کلیات طرح استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی گفت: براساس ماده واحده این طرح که کلیات آن در صحن به تصویب رسید «یک ماده به عنوان ماده 17 مکرر به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15 مهر 1388 الحاق می شود.

وی افزود: بر اساس ماده 17 مکرر- دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف یک سال، کلیه نیروهای حق التدریس مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش، مصوب 28 مرداد 1394 و قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سوم شهریور 1395 را همراه با طی دوره های آموزشی حداکثر 6 ماه بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون، به استخدام آموزش و پرورش درآورد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: تصویب طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، از دیدگاه مدیریت منابع انسانی با ایجاد اطمینان و امنیت شغلی در بین این گروه منجر به بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی این گروه خواهد بود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بر اساس برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید تنها مبدأ ورودی نیروی انسانی آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان باشد.

حاجی بابایی با اشاره بر لزوم بهبود کمی و کیفی وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: افزایش جذب دانشجو معلمان و استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه ، همچنین ارتقای کیفیت آموزش‌های متقاضیان ورود به این دانشگاه، در اولویت سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با توجه به ارجاع طرح تعیین تکلیف استخدام نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش مجلس گفت: این طرح برای رفع تناقضات موجود و ارائه راهکارهای کارشناسی به کمیسیون آموزش ارجاع شده است.

وی افزود: کمیسیون آموزش باید با توجه به لزوم اجرای عدالت استخدامی،ایجاد امنیت شغلی برای نیروی انسانی، لزوم آموزش نیروها صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان بر اساس اسناد فرادستی ،وضعیت نیروها انسانی آموزش و پرورش، بازنشستگی تعداد زیادی از پرسنل آموزش و پرورش در چند سال آینده، تامین دقیق منابع مالی ناشی از اجرای قانون مذکور، راهکارهای عملی را ارائه دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به لزوم اجرای رتبه بندی معلمان در برنامه ششم توسعه کشور گفت:اجرای طرح رتبه بندی معلمان با توجه به نگاه سند تحول بنیادین به جایگاه معلمان باید مبنای ارتقای جایگاه و مرجعیت اجتماعی فرهنگیان باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد سازمان نظام معلمی افزود:سازمان نظام معلمی با نگاه ارتقاء و بهبود کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت کشور با تاکید ویژه بر مدیریت کارآمد منابع انسانی تشکیل شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در خصوص ادامه روند ورود نیروهای قراردادی در مدارس غیر دولتی و حق ابتدایی و آموزش دهنده های نهضت سواد آموزی گفت: باید با تعیین تکلیف نیروهای موجود، با در نظر داشتن سیاستهای کلی حاکم بر نظام آموزش و پرورش، ورود هر نیروی جدید به سیستم آموزش و پرورش منطبق بر سیاستها و برنامه های سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه باشد.

وی ادامه داد: هر گونه قرارداد آموزش و پرورش با نهادهای غیر از دانشگاه فرهنگیان حتی در صورتی که منجر به ارائه گواهی مهارت آموزی شود باید متوقف شود و آموزش همه نیروهای موجود صرفا از طرق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت طرح جامعی را برای ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی به مجلس ارائه کند که در برگیرنده تمام موارد فوق الذکر باشد.

حاجی بابایی گفت:نمایندگان مجلس و دولت باید به دنبال ارائه راهکارهایی که منجر به ایجاد نشاط و شادابی و تحرک و تحول و کارآمدی در آموزش و پرورش خواهد شد، باشند.
 
فارس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: