bazarnews

کد خبر: ۳۱۰۲۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب نهایی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی توسط نمایندگان مجلس و ابلاغ طرح به عنوان قانون در آموزش و پرورش لازم الاجرا است و این شورا درعین حال بر دارا بودن صلاحیت های حرفه ای معلمان برای استخدام تاکید دارد.
بازار نیوز - مهدی نوید ادهم با تاکید بر اینکه اگر این طرح به عنوان قانون به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود برای عملیاتی شدن آن اقدام خواهیم کرد، اظهار داشت: همچنانکه در گذشته اعلام کرده ایم با ورود نیروی های این چنینی که بدون آزمون و تایید صلاحیت حرفه ای آنها، به استخدام آموزش و پرورش درآیند مخالف هستیم.
 
وی ادامه داد: معتقدیم معلم اصلی ترین مولفه تعلیم و تربیت است که باید از شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه ای لازم برخوردار باشد و نظام آموزش و پرورش که قصد جذب این افراد را دارد باید اطمینان پیدا کند که آیا این گروه دارای ویژگی ها و صلاحیت‌های حرفه ای هستند یا خیر. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان داشت: بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی که دغدغه اصلی مسئولان ارشد نظام، دولت و مجلس است و بارها نیز توسط مقام معظم رهبری مورد تایید و تاکید قرار گرفته است، موفقیت در تحقق این سند نیازمند برخورداری از معلمان واجد شرایط و شایستگی هایی در تراز سند است.
 
نوید ادهم یادآور شد: در سند تحول و قوانین دیگر تاکید شده که ورودی های جدید آموزش و پرورش علاوه بر داشتن شایستگی های لازم، از مجرای دانشگاه فرهنگیان عبور کرده باشند و گواهی تعیین صلاحیت حرفه ای دریافت کنند. وی وضعیت فعلی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را بسیار نابسامان توصیف کرد و گفت: یکی از دلایل آن استخدام هایی است که بر اساس قوانین بالادستی و مشابه طرح جدید (طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی) سبب شده بسیاری از نیروها از نظر رشته تحصیلی و نوع تخصص و یا محل خدمت با نیازهای آموزش و پرورش همخوانی نداشته و رشته محل آنها متناسب با نیاز این وزارتخانه نباشد و به همین دلیل شورای عالی آموزش و پرورش با این گونه استخدام ها مخالف است. نوید ادهم اضافه کرد: شورای عالی آموزش و پرورش تاکید دارد اگر مجلس شورای اسلامی بر استخدام این گروه از افراد اصرار دارد حداقل اجازه دهد با برگزاری امتحان ورودی، افراد واجد شرایط انتخاب شده و پس از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی به جرگه معلمان بپیوندند. وی یادآور شد: افرادی که اکنون به صورت نیروی حق التدریس فعالیت می کنند، متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیستند چرا که نیازهای این وزارتخانه در رشته ها و مناطقی است که این گروه از افراد نمی توانند پاسخ نیازها را برآورده کنند.
 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش مطلوب، دستگاهی است که نیروی متناسب و متخصص را در محل مورد نیاز به کار گیرد به عنوان مثال اگر در یک شهرستان به رشته ریاضی دوره متوسطه نیاز داریم نیروی واجد شرایط همان رشته را به کار گیریم و در جای دیگر نیروی مورد نیاز متخصص ابتدایی مشغول به کار شوند، مساله ای که اکنون به دلیل اجرای سیستم آموزشی ۳-۳-۶ ، مدارس را با کمبود نیرو در دوره ابتدایی و مازاد نیرو در دوره متوسطه مواجه کرده است.
 
نوید ادهم اظهار داشت: هر چند که تلاش شده با برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت، معلمان دوره متوسطه برای تدریس در دوره ابتدایی آماده شوند اما از آنجا که این معلمان در متوسطه مشغول به کار بوده اند، تجربه تدریس در دوره ابتدایی را ندارند که این امر از یک سو موجب نارضایتی معلمان و از سوی دیگر باعث اعتراض خانواده ها و دانش آموزان از عملکرد معلمان شده است.
 
روابط عمومی آموزش و پرورش
 
بیشتر بخوانید:
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
سلام چرا راضی نیستید؟ ما که از سال90با مدرک لیسانس از دانشگاهها معتبر در دورترین نقاط درروستاهای دورافتاده به دنبال شاگرد رفتیم .درصورتیکه حقوق باتاخیر ب ما دادندو ما حرفی نزدیم. ماکه روش تدریس دیدیم. مگ ی نهضتی مارودرک کنه .رفتن درب منازل که باتوهین ودعوا روبرو میشدیم .ت گرما وسرما در کوچه وپس کوچه های روستاهای غریب به دنبال سوادآموز کجاست حضرت مهدی ازما دفاع کنند که اینقدر مسلمانها حق ناحق نکنند و حق مارو ضایع نکنند .خواهشا مارودرک کنید. دعای خیر ماآموزش دهنده ها همیشه وهمه جا بدرقه راه شما وخانواده هایتان هست.یا حق
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
سلام پس چرا ده سال از این نیروها استفاده میکنی ؟؟.........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
چرا راضی نیستید ماهم در دانشگاه های این مملکت درس خوندیم و بی سواذ های کشورمون سواد دار کردیم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
سلام مگه ما تو این مملکت و دانشگاهها درس نخوندیم ما واسه سواد دار کردن بی سواد ها زجر کشیدیم
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
تا کی این بیسوادان حق التدریس ونهضت به اموزش پرورش جذب شود به خدا اینها سواد حتی سواد نامه نگاری را ندارند در حالیکه هزاران جوانان تحصیل کرده با مدرک دکترا وفوق لیسانس چشم به انتظار ورود اموزش پرورش هستند بانیان این طرح نمایندگان مجلس بزر گترین خیانت به فرزندگان این کشور ند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
واقعامتاسفم برای نسل سوخته دهه۶۰تاکی بایدهرکسی باطرح های مختلف افرادی که صلاحیت ندارند استخدام کنندبااین همه فارغ التحصیل بیکاروتحصیل کرده با مدارج بالا هست اگرآموزش وپرورش نیازبه نیرودارد آزمون جامعی بگیردتاهمه درشرایط مساوی شرکت کنندوببینیم آیااین نیروحق التدریس ونهضت حرفی برای گفتن دارند که معلوم نیست باچه شرایطی وارد شدن به این سیستم چه خوب است مجلس به فکرراهکاربهتری برای تمام فارغ التحصیل بیکارباشدنه قشرخاص امیدوارم روزی برسدکه مشکل حل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
سلام دوستانی که ادعا دارید نضتیها بیسواد هستند وقتی شما نشسته بودین با پول باباهاتون دانشگاه آزاد فوق لیسانس میخوندین منه نهضتی به هر دری میزدم تا مادرای بیسواد شما رو باسواد کنم اونم در چه منطقه ای با چه شرایطی عرض به حضور منورتون منم مدرک دانشگاهی دارم با سابقه ۶ سال کار تو نهضت بدون بیمه بدون امنیت شغلی به امید اینکه یه روزی شاید استخدام بشم پس چرا دولت نمیخاد مارو استخدام کنه مگر منو امسال من جزوه جوانای تحصیل کرده نیستیم یا نه ما جزوه بیگانگان هستیم من از نمایندگان مجلس تشکر میکنم و حمایت همه جانبه ی آنان را خواستار واز وزیر محترم تمنا دارم که کمی منصفانه با آموزش دهنده ها رفتار کنند و خدا را در نظر بگیرند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: