bazarnews

کد خبر: ۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین قانون بانکداری اسلامی در مجلس خبر داد و گفت: بانک مرکزی نیز مکلف است ساماندهی لازم را به بانک‌ها بدهد.
بازار نیوز - سید حسن حسینی شاهرودی، درباره ادغام شدن حداقل نیمی از بانک‌ها گفت: در این زمینه قانونی در مجلس تصویب نشده است و سیاست‌های بانک مرکزی نیز بر ادغام بانک‌ها نیست بلکه بانک مرکزی در حال رسیدگی و ساماندهی به برخی از بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری است که دارای مشکل هستند.

نماینده مردم شاهرود ادامه داد: این ساماندهی ممکن است منجر به ادغام برخی از این موسسات و بانک‌ها شود اما الزام به کاهش حجم بانک‌ها به نصف، سیاستی نیست که از قبل تعریف شده‌ باشد بلکه ساماندهی موسسات و بانک‌ها در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

وی با اشاره به ساماندهی برخی از این موسسات و بانک‌ها گفت: موسساتی که در قالب تعاونی بودند مانند کاسپین، تبدیل به موسسه اعتباری شدند. برای تبدیل شدن به بانک، برخی از موسسات مالی و اعتباری دیگر در حال ادغام هستند از جمله ثامن، مهر اقتصاد و کوثر که همگی در جهت ساماندهی بیشتر موسسات مالی و اعتباری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در کمیسیون اقتصادی، قانون بانکداری اسلامی در حال تدوین است و به موضوع ساماندهی بانک‌ها هم می پردازد و بانک مرکزی مکلف است ساماندهی لازم را به بانک‌ها بدهد و نیز در تعاریف قانون بانکداری برای ایجاد بانک، موسسات اعتباری و موسسات قرض الحسنه در صورت عملیاتی و اجرایی شدن آن ‌ها، اصلاح و حذف یا ادغام برخی موسسات در اجرای قانون امکان پذیر خواهد شد.

پیش از این یکی از خبرگزاری های رسمی کشور به نقل از یک بانکدار ارشد ایرانی گزارش داده بود که شمار بانک ها در ایران باید ظرف شش سال آینده دست کم نصف شود و برای مدرن کردن صنعت بانکداری ایران که با چالش وام های سمی دست و پنجه نرم می کنند، تعطیلی و ادغام بانک ها مسئله ای لازم می باشد. در آن گزارش آمده بود چه ما دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، دولت باید طوفانی عمل کند و برخی از این بانک ها را تعطیل کند. این بانک ها در واقع در شکل و جایگاه قابل قبولی نیستند.

جام جم آنلاین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: