bazarnews

کد خبر: ۳۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
روحانی در دیدار سفیر جدید نروژ
رییس جمهور توسعه روزافزون مناسبات و همکاری‌های ایران و نروژ در همه زمینه‌ها بویژه در بخش اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است مناسبات و همکاری‌های اقتصادی خود را با نروژ بیش از پیش گسترش دهد و بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور بتوانند پروژه‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.
 بازار نیوز - حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار «لارس نوردرم» سفیر جدید نروژ، با بیان اینکه توافق برجام درها را برای مذاکره در خصوص مسایل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گشوده است، گفت: امیدوارم همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله نروژ نقش سازنده خود را در حفظ این توافق و بهره گیری از فرصت های همکاری ایفا کنند.

«لارس نوردرم» سفیر جدید نروژ نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود ، با تأکید بر اراده کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران، اظهار داشت: شرکت‌های نروژی توافق برجام را بسیار جدی تلقی کرده و آن را فرصتی برای برقراری همکاری‌های نزدیک با ایران محسوب کرده‌اند و از زمانی که به تهران آمده‌ام هر هفته پذیرای هیأت‌های مختلف نروژی بوده‌ایم.

نوردرم خاطر نشان کرد: اخیراً دولت نروژ ضمانت حکومتی یک میلیارد یورویی را برای ایران مصوب کرده و این نشان‌دهنده اراده جدی نروژ در ارتقاء روابط با ایران است.

وی با تأکید بر اینکه نروژ نسبت به اجرای توافق برجام تأکید دارد، اظهار داشت: موضع نروژ، موضع اتحادیه اروپاست و باید همه طرفها همچون جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام متعهد بماند.
 
ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: