bazarnews

کد خبر: ۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پس از فروکش‌کردن تب‌وتاب‌ها، مشکلات عمده فراموش نشود.
بازار نیوز-یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب برخی مراکز درمانی و ساختمان‌های دولت‌ساز گفت: متاسفانه فساد دارد در همه زمینه‌ها کار دست این کشور می‌دهد.

حسینعلی شهریاری با بیان اینکه «از مجلس پنج کمیسیون از جمله کمیسیون بهداشت و درمان به مناطق زلزله‌زده رفتند و از این مناطق بازدید کردند» اظهار کرد: دولت و سایر دستگاه‌ها با تمام توانشان پای کار هستند. باتوجه به اینکه فصل بودجه است، اگر دولت برای ترمیم مناطق زلزله‌زده، منابع مالی نیاز داشته باشد در لایحه باید لحاظ کند و مجلس نیز قطعاً تصویب خواهد کرد.

شهریاری با بیان اینکه «در زلزله اخیر، بیش از ۱۲۰ خانه بهداشت، ۱۲ مجتمع سلامت و ۲ بیمارستان تخریب شده است»، تصریح کرد: انتظار این است که خیّران سلامت به این حوزه ورود پیدا کنند و با کمک‌های خود شرایط را بهبود بخشند.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی درخصوص تخریب دو بیمارستان در مناطق زلزله‌زده بیان کرد: متاسفانه قانون اجرا نمی‌شود. مشکل ما در تمام ساخت‌وسازهاست و منحصر به بیمارستان‌های ما نمی‌شود. مخصوصاً این ساخت‌وسازهای دولتی که ضعیف بنا می‌شوند و در آن پیمانکار، کارفرما و مهندسان ناظر مقصرند.

شهریاری با تصریح بر اینکه «فساد متاسفانه در همه زمینه‌ها کار دست این کشور می‌دهد»، گفت: وقتی در یک کاری تخلفی صورت می‌گیرد، یک مجموعه دست‌به‌دست هم می‌دهند و از یک رانتی استفاده می‌کنند. به‌نظر بنده، اگر آدمی در یک ساختمانی که پیمانکار، کارفرما و ناظر ساخت داشته است، زیر آوار بماند و جانش را از دست بدهد، این نوعی از قتل نفس غیرعمد محسوب می‌شود و باید با متخلفان به این صورت برخورد شود و به‌عنوان مرتکبان قتل غیرعمد مورد پیگرد قضایی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه «برخورد ما با مفسدان، برخوردی جدی نیست تا برای بقیه درست عبرتی شود» تصریح کرد: ما باید به سمت‌وسویی رویم که کسی جرات نکند، تخلف کند؛ اگر این اتفاق بیفتد، فساد از بین می‌رود. تخریب بیمارستان در موردی مشابه در هریس و ورزقان نیز اتفاق افتاد. در آن زلزله، بیمارستانی که هنوز افتتاح نشده بود و بیمارستانی دیگر که یک سال از ساختش گذشته بود، فروریخته بود؛ درحالیکه که در کنار آن‌ها منازلی که ساخت‌های خیلی قدیمی داشتند و شخصی‌ساز بودند، اتفاقی برایشان نیفتاده بود.

شهریاری با بیان اینکه «اگر در زلزله‌های هریس و ورزقان و تخریب چند بیمارستان آن‌جا، برخوردی جدی با پیمانکارانش صورت می‌گرفت، قطعاً در این‌جا بیمارستانی که دوسال پیش ساخته شده، فرونمی‌ریخت»، ادامه داد: به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری‌های ما آنی و سطحی است و پس از فروکش‌کردن تب‌وتاب‌ها، مشکلات عمده را فراموش می‌کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیمارستان باید جایی باشد که با بالاترین ریشترها هم فرونریزد؛ چرا که قرار است آسیب‌دیدگان به آن‌جا انتقال یابند.  

وی با اشاره به اینکه «در این زلزله مشکلات زیادی پیش آمد؛ مخصوصاً برای روستاییان مظلوم ما»، بیان کرد: خدای‌ناکرده اگر چنین اتفاقی در کلان‌شهری مثل تهران بیفتد، با این همه مشکلاتی که در آن‌جا هست، معلوم نیست چه مصائب و مشکلاتی را پیش رو خواهیم داشت.

شهریاری با بیان اینکه «در مدیریت بحران مشکلاتی جدی داریم» افزود: وزیر کشور گفته‌اند که باید برنامه‌ریزی کنیم که اگر چنین اتفاقاتی افتاد، تقسیم کار صورت پذیرد تا ببینیم چه کارهایی را چه دستگاه‌هایی باید انجام دهند.

این نماینده مجلس دهم افزود: در دنیا این‌طور نیست که هلی‌کوپتری نتواند در شب پرواز کند. ما باید هلی‌کوپترهایی داشته باشیم که قدرت پرواز در شب را هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه «ما در مجلس تصویب کردیم که برای اورژانس، هلیکوپترهایی با توان پرواز در شب خریداری شود»، گفت: هنوز اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. شاید به این دلیل که مجلس بودجه را تصویب می‌کند و منابع مالی، آخر سر، به هر دلیلی تحقق پیدا نمی‌کند.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: