bazarnews

کد خبر: ۳۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
بازارنیوز پیگیری می‌کند:
جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می گوید: دستور رئیس مجلس، برای بررسی اتهامات کفایت نمی کند.

در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تاریخ 16 مرداد 1397، اتهاماتی از سوی نمایندگان مطرح شد که با دستور رسیدگی دو هفته‌ای لاریجانی مبنی بر ارائه گزارش توسط هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مواجه شد. اکنون با گذشت حدود 20 روز از این اتفاق، هنوز گزارشی از طرف این هیات منتشر نشده است. خبرنگار بازار نیوز به سراغ اعضای هیات نظارت رفت تا علت این تاخیر را جویا شود.

 سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز گفت: سه شنبه 6 شهریور اولین جلسه هیات نظارت پس از ماجراهای استیضاح خواهد بود و به عزیزان گفتیم اسناد و مدارکشان را ارائه دهند تا بررسی شود.

بررسی اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح ربیعی به کجا رسید؟

جمالی، سخنگو و عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز در این مورد گفت: متاسفانه عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، با نامش مطابقت ندارند. برخی از اعضای مجلس معتقدند که هیات بدون شکایت فرد یا افراد حقیقی و حقوقی اجازه ورود به پرونده‌ علیه نمایندگان را ندارد. یعنی ما به هیات رسیدگی شکایت از نمایندگان تبدیل شده‌ایم. بارها اتفاق افتاده که موضوعی خلاف شئون و وظایف نمایندگی مجلس بوده و از یک نماینده سر زده اما چون شاکی نداشته، رسیدگی نشده است و همین باعث شده که آن نماینده دوباره همان رفتار را تکرار کند.

جمالی افزود: بنده بارها پیشنهاد دادم که استفساریه‌ای به مجلس تقدیم کنیم یا از طریق کمیسیون آئین نامه مشخص شود که بالاخره چه روشی باید در نظر گرفته شود. اگر می‌توانستیم به نقش نظارتی خود عمل کنیم و این اختلاف نظرها وجود نداشت، بسیاری از این اتهامات در جلسه استیضاح مطرح نمی‌شد، وقتی کسی هر اتهامی را بدون هیچ سندی به دیگری وارد می‌کند و برخوردی صورت نمی‌گیرد، فضا برای بی اخلاقی پدید می‌آید.

بررسی اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح ربیعی به کجا رسید؟

وی با اشاره به مشکلات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: آقای لاریجانی در رابطه با اتهامات وارد شده در جلسه استیضاح، اعلام کردند که هیات نظارت این موضوع را بررسی کنند اما با چند موضوع رو به رو شدیم. اول اینکه مجلس بعد از جلسه استیضاح یک هفته تعطیل بود و از طرف دیگر هم همان ایراد هیات نظارت است. در این مدت هیچ گزارش و شکایتی به هیات نظارت نیامد، به جز شکایت سرپرست فعلی وزارت و معاون آقای ربیعی که از یکی از نمایندگان استیضاح کننده شکایتی داشتند، غیر از آن تا به امروز هیچ شکایتی نداشتیم.

نماینده مردم فسا در پاسخ به این سوال که آیا دستور آقای لاریجانی مبنی بر ارائه گزارش هیات نظارت طی دو هفته تاثیری در روند کاری هیات داشته است، گفت: حتما باید شکایت، گزارش و یا درخواست کتبی به هیات بیاید، همچنین تمام کسانی که نامشان مطرح شد باید یک دعوی داشته باشند و استناداتشان را هم بیاورند تا بتوانیم بررسی کنیم.

جمالی در پاسخ به این سوال که با توجه به دستور رئیس مجلس، همین عدم ارائه شکایات برای گزارش طی دو هفته در هیات نظارت مطرح خواهد شد یا خیر، بیان کرد : خیر متاسفانه این نیز جزو روند کاری هیات نظارت نیست.

این در حالی است که علی لاریجانی، در روز جلسه استیضاح، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را موظف کرده بود که ظرف دو هفته گزارش بررسی اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح را منتشر کنند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: