bazarnews

کد خبر: ۳۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
اقتصادآنلاین از میانه های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛
در دو ساعت ابتدایی بازار شاهد رشد شاخص کل به میزان ۱۰۴۰ واحد هستیم. این در حالی است که انتشار خبر برداشتن سقف قیمت محصولات پالایشگاهی در بورس کالا سبب تشکیل جو مثبت در کلیت بازار شده است. از این رو تا این لحظه تمام نماگرهای بازار در محدوده های مثبت قرار گرفته‌اند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از اقتصادآنلاین؛ در سومین روز هفته جاری و پس از دو روز افت سنگین شاخص، باز هم به لطف اخبار خوش گروه پالایشی شاهد بازگشت رونق به اغلب گروه های بازار هستیم. این در حالی است که نمادهای مطرح این گروه از قبیل «شتران»، «شپنا» و «شبریز» از ابتدای صبح در صف خرید به سر می برند. 

اما در گروه فلزی نیز شاهد تحرکات مثبت به خصوص در نماد «فملی» هستیم. «فملی» برای امروز  1000 تن مفتول مس با نرخ پایه 294 هزار و 163 ریال در بورس کالا عرضه کرد. میانگین نرخ معامله امروز با افزایش حدود 54 درصدی به سطح 452 هزار و 764 ریال رسید. گفتنی است نمادهای این گروه در ابتدای صبح به صورت متعادل معامله می شدند که بواسه این اخبار اغلب نمادهای فلزی وارد محدوده مثبت شدند.

همچنین در گروه خودرو نیز با توجه به درج خبر افزایش احتمالی قیمت خودروهای داخلی، اغلب نمادهای این گروه سبزپوش شدند. اما اخبا ضد و نقیض از وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده سبب شده تا معامله گران برای صف نشینی در برخی نمادهای این گروه مردد باشند.

در سایر گروه های کوچک بازار همچون دارویی ها و سیمانی و ساختمانی نیز بواسطه توجه فعالان به گروه های کوچک، شاهد افت قیمت و عرضه سنگین در نمادهای مطرح گروه های مذکور هستیم. همچنین در گروه بانکی نیز که روزهای گذشته معاملات پُرحجم و عجیب در نماد «وبملت» سبب رونق این بخش شده بود، امروز وارد فاز استراحت شده اند.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با رشد یک هزار و 41 واحدی خود را به رقم 134 هزار و 717 واحد رسانده است. شاخص هم وزن نیز با افزایش 81 واحدی به ارتفاع 21 هزار و 7.9 واحد دست یافته است. شاخص فرابورس نیز با افزایش 17 واحدی به رقم یک هزار و 523 واحدی رسیده است. 

همچنین تا کنون بیش از دو میلیارد سهم به ارزش 570 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان بیش از 420 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است. 

در بین نمادهای با اهمیت بورسی «شبندر»، «فولاد»، «شپنا» و «شتران» بیش از سایرین در رشد شاخص کل تاثیر داشته اند. در فرابورس نیز «زاگرس»، «هرمز»، «ذوب» و «میدکو» بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: