bazarnews

کد خبر: ۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
« الاخضر الابراهیمی» وزیر خارجه اسبق الجزایر و نماینده پیشین سازمان ملل برای حل بحران سوریه اوضاع این روزهای جهان عرب را فاجعه بار دانست و گفت، اتحادیه عرب فلج شده و قدرت تصمیم گیری برای حل مشکلات مردم را از دست داده است.

الابراهیمی در همایشی تحت عنوان' نقشرسانه ها در تقویت ارزش های زندگیمسالمت آمیز مردم با هم ' در شهر مستغانم واقع در شمال شرق الجزایر گفت، زمینه برای دفاع از حقوق مردمان ستمدیده و حل و فصل نزاع ها و درگیری ها به دلیل تک قطبی شدن جهان کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که در دهه های 1960 و 1970، سازمان هایی مانند سازمان کشورهای غیر متعهد نقش مهمی در مجمع عمومی سازمان ملل برای دفاع از ملت ها مقابل تبعیض نژادی و بین المللی کردن مسالهفلسطین داشت.

وزیر خارجه اسبق الجزایر در ادامه از کشورهای جهان به ویژه کشورهای جهانسوم خواست در پی تحقق طرح ها و برنامه هایی شبیه طرح های سازمان کشورهای غیر متعهد باشند.

نماینده پیشین سازمان ملل برای حل بحران سوریه در ادامه سخنان خود، از گسترده شدن دامنه درگیری ها و جنگ ها در جهان عربابراز تاسف کرد و گفت، نبود همبستگی میانکشورهای عربی باعث تضعیف آن ها شده و در تغییر شرایط ژئوپلتیک منطقه تاثیر گذاشته است.

الابراهیمی اضافه کرد ، این روزها ائتلافی تحت عنوان ' مغرب عربی ' یا کشورهای عربی به صورت کل وجود خارجی ندارد و قدرت های منطقه ای جدیدی مانند ایران و ترکیهظهور کرده اند و موازنه قوا بر هم خورده است .

وی در پایان از رسانه ها در کشورهای اسلامی خواست مراقب دام ها باشند و به ابزاری برای ایجاد اختلاف و فتنه تبدیل نشوند .

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: