bazarnews

کد خبر: ۴۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
لنوو را به لپ‌تاپ‌های مستحکمش می‌شناسند اما این شرکت چینی با عرضه محصولات الکترونیکی ارزان،‌ نمای دیگری از خود به جهانیان نشان داده است.

 به طوری که حالا بعد از لپ‌تاپ، تبلت‌های این شرکت هم در بازار خودنمایی می‌کنند. لنوو تبلت‌های خود را با دو سیستم‌عامل متفاوت به بازار وارد می‌کند: ویندوز و اندروید. این تنوع در سیستم عامل انتخابی است که شرکت‌های کمی ریسک تولید آن را می‌کنند.

از آنجایی که اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل در دنیا است چشم بیشتر افراد به ساختار و طراحی تبلت‌هایی که با سیستم عامل اندروید طراحی شده‌اند آشنایی بیشتری دارد. تبلت‌های اندرویدی لنوو را می‌توانید با نام  yoga tab و idea tab بشناسید.  اگر قصد خرید تبلت لنوو را دارید باید از الان بدانید که ابعاد محصولات این شرکت بین هفت تا ۱۰ اینچ است. همه آنها مولتی‌تاچ هستند و لمس با چند انگشت را دریافت می‌کنند.

 اگر دنبال کیفیت تصویر بالاتر هستید باید به مدل‌های یوگا فکر کنید. یوگا را معمولا به طراحی بهتر آن می‌شناسند البته میانگین عمر باتری این تبلت در مقایسه با انواع سری‌های دیگر هم کیفیت بهتری دارد. اگر این تبلت را پسندید و بین ابعاد مختلف آن تردید دارید باید بدانید که هر دو مدل هشت و ۱۰ اینچی آن سخت‌افزار مشابهی دارند.

پرفروش‌ترین لنوو در ایران و خارج از ایران

در دیجیکالا دومین تبلت پرفروش‌، تبلت لنوو tab7  بوده که یک میلیون تومان قیمت دارد. این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایتی دارای ابعاد هفت اینچی است که روی آن یک سیم‌کارت هم قرار می‌گیرد. علی‌رغم این امکان، برای تماس‌های تصویری گزینه بسیار نامناسبی است چرا که دوربین سلفی بی‌کیفیتی دارد. دوربین دو مگاپیکسلی عقب آن نیز توانایی تصویربرداری به صورت فوکوس خودکار را ندارد. برای همین این تبلت بیشتر مناسب هدیه به کودکان برای نصب بازی‌های ساده است.

 آن طرف طیف در اروپا مدل Tab 4 10 Plus LTE عنوان پرفروش‌ترین تبلت این شرکت را یدک می‌کشد. یک دستگاه ۱۰ اینچی فول اچ‌دی که از حسگر شناخت اثر انگشت هم برخوردار است. این تبلت با یکی از قوی‌ترین پردازنده‌ها وارد بازار شده و ۱۶ گیگابایت حافظه دارد. این مدل را باید در بازار ایران حدود پنج میلیون تومان بخرید.

اگر برای خرید تبلت لنوو دنبال دستگاه ارزان‌ اما باکیفیتی هستید مدلyoga tab 3  را بررسی کنید. این تبلت دو میلیون تومانی یک حافظه ۱۶ گیگابایتی دارد که مانند مورد اولی که در این متن بررسی کردیم از یک پردازنده cortex A7 برخوردار شده. این نشان می‌دهد اگرچه مانند مدل tab4 نیست اما از نمونه‌های قدیمی cortex5 یک پله بالاتر است. دوربین این تبلت هشت پیکسلی بوده و به شما تصاویر باکیفیت‌تری برای تصویربرداری می‌دهد. این مدل هم مانند دیگر مدل‌های سری یوگا در یک سمت خود یک استوانه فلزی دارد که می‌تواند تکیه‌گاهی برای گذاشتن تبلت روی میز باشد و به خواندن بهتر متن کمک ‌کند.

نسخه ویندوزی تبلت لنوو

تبلت‌های بالا در دسته اندرویدی قرار داشتند اما با خرید یک تبلت ویندوزی با صفحه‌ای مشابه صفحه دسکتاپ یک لپ‌تاپ روبرو می‌شوید. سری thinkpad  و miix  در این دسته قرار دارند. تینک پد ۱۰ حالت رومیزی، ایستا و تبلت را دارد. ویژگی این نسخه از تبلت‌ها این است که سریع‌تر از نسخه‌های قدیمی عمل می‌کنند.  دوربین این مدل مانند مدل قبلی هشت پیکسلی است. علاوه بر آن یک قلم خازنی هم کاربری آن را راحت‌تر می‌کند. حتی این تبلت یک خروجی HDMI هم برای متصل شدن به تلویزیون دارد.

این تبلت ویندوزی از نظر ظاهری بسیار شبیه به miix2  است. البته آن را کاملا نمی‌توان یک تبلت دانست چراکه صفحه کلید آن از مونیتور جدا و به آن وصل می‌شود. این مدل برخلاف قبلی نرم‌افزار تشخیص چهره دارد اما وب‌کم روی آن تصویر ضعیف‌تری در مقایسه با مدل بالا به نمایش می‌گذارد. 

برچسب ها: تبلت ، لنوو ، تبلت ویندوزی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: