bazarnews

کد خبر: ۴۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
عده‌ای معتقدند خرید تبلت دست دوم ریسک بالایی دارد و باید از آن اجتناب کرد. اما گاهی خرید یک تبلت میان‌رده و ارزان نو با خرید یک تبلت باکیفیت دست دوم به یک اندازه هزینه می‌برد.

 کافی است نگاهی‌ به آگهی‌های تبلت دست دوم سامسونگ در سایت دیوار بیندازید. در بعضی موارد اختلاف قیمت‌ها با تبلت‌های نو بسیار بالا است. بنابراین اگر بتوانیم بادقت انتخاب کنیم، از جنبه اقتصادی کاملا می‌ارزد که به سراغ دستگاه‌های دست دوم سالم و کم‌کارکرد برویم.

داشتن جعبه مهم است

برای مثال Galaxy Tab A  10.1 مدل 4G، حدودا 3 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد. اما در سایت دیوار یک مورد به قیمت 3 میلیون تومان آگهی شده است. به گفته فروشنده این دستگاه کاملا تمیز و سالم است و به آخرین ورژن آپدیت شده است. یک کاور جنس خوب و گلس هم دارد. اما مهم‌تر از همه اینکه جعبه دستگاه هم موجود است. برای خرید تبلت دست دوم بهتر است به سراغ گزینه‌هایی بروید که دارای جعبه هستند. جعبه‌ها شناسه لوازم الکترونیکی محسوب می‌شوند. شماره سریال تبلت و جعبه را حتما تطبیق بدهید و اگر پاک شده یا از بین رفته، از خرید آن خودداری کنید.

مهلت گارانتی باقی‌مانده

تبلت دست دوم سامسونگ مدل Galaxy Tab A 10.1  به همراه S Pen هم حدود یک میلیون و 500 هزار تومان زیر قیمت آگهی شده است. در دیجی‌کالا این تبلت به قیمت 4 میلیون و 950 هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته فروشنده این تبلت هم جعبه دارد و هم گارانتی. برخی از تبلت‌های دست دومی که آگهی می‌شوند دارای مهلت باقی‌‌مانده گارانتی هستند. این گزینه‌ها را در اولویت بررسی قرار بدهید.  

تبلت‌های آسیب‌دیده

همیشه فردی متخصص را به همراه خود ببرید تا قبل از خرید دستگاه را به دقت بررسی کند. اگر هم امکان دارد از فروشنده مهلت تست چندروزه بگیرید. ظاهر سالم به معنی عملکرد بدون نقص نیست. اگر باتری خراب است سر قیمت بیشتر چانه بزنید چون باید هزینه تعویض باتری بدهید. برخی از تبلت‌های آگهی‌شده ممکن است نمایشگر آسیب‌دیده و قیمتی بسیار پایین داشته باشند. هرچقدر هم که این آسیب جزئی باشد، نمایشگر دارای خط و خش عمیق و شکستگی ارزش خریدن ندارد. نمایشگری که پیکسل‌های زیادی از دست داده باشد هم یعنی زیاد عمر کرده است. تبلت‌هایی را که مدتی طولانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، حتی اگر سالم به نظر برسند خریداری نکنید.

برای اختلاف قیمت کم، ریسک نکنید

در یک آگهی، قیمت تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A 8.0 LTE، 2 میلیون و 400 هزار تومان اعلام شده است. یعنی 300 هزار تومان زیر قیمت بازار بنابراین علاوه خرید تبلت دست دوم سامسونگ، تبلت‌های نو را هم در دیوار به قیمت ارزان‌تر می‌توان پیدا کرد. اما برای تبلت‌ دست دومی که در این حد و حدود با نمونه نو اختلاف قیمت دارد ریسک نکنید و دستگاه آکبند را بخرید.

سخن آخر

قبل از مراجعه به سایت دیوار بهتر است درباره تبلت‌های متعدد سامسونگ تحقیق و مدل‌هایی که متناسب با نیازتان هستند را مشخص کنید. سپس در دیوار به جست‌وجوی نمونه‌های دست دوم مدل مورد نظر بپردازید. اما اگر محدودیت بودجه دارید باید بازه قیمت مورد نظر را انتخاب کنید و سپس مدل‌هایی که در آن بازه آگهی‌ شده‌اند را بررسی کنید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: