bazarnews

کد خبر: ۴۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
با قطعی شدن حکم ۱۱۲۸ کانتینر؛
هفته گذشته اکبری، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تایید حکم بزرگترین پرونده قاچاق کشور، موسوم به پرونده ۱۱۲۸ کانتینری از سوی دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان و لزوم اجرای آن خبر داد.
گروه بازرگانی بازارنیوز: هفته گذشته اکبری، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تایید حکم بزرگترین پرونده قاچاق کشور، موسوم به پرونده ۱۱۲۸ کانتینری از سوی دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان و لزوم اجرای آن خبر داد. نکته مهم در این حکم، تناقض آشکار میان حکم صادر شده و اظهارات مسعود کرباسیان، وزیر وقت اقتصاد و دارایی است. سال گذشته در پی انتشار خبر ورود ۱۱۲۸ کانتینر قاچاق از مبادی رسمی به داخل کشور، مسعود کرباسیان، وزیر وقت اقتصاد و دارایی، قاچاق از مبادی رسمی را به طور کلی تکذیب کرد.
حال پس از گذشت حدود یک سال، قوه قضائیه رای نهایی خود در مورد این پرونده را صادر کرده و خبر منتشر شده مبنی بر واردات قاچاق از مبادی رسمی را تایید کرد. در این میان، مجرمان این پرونده محکوم گردیدند، اما خبری از محاکمه یا حتی پاسخگویی مسئولین وقت نیست. در زمان وارد شدن این کانتینر‌های قاچاق، کرباسیان رئیس کل گمرک  و در زمان اعلام حکم، او وزیر اقتصاد بود. حال باید از وزیر وقت اقتصاد چرایی سهل انگاری زیرمجموعه اش را جویا شد. هر چند بنظر می‌رسد کرباسیان، پاسخگوی این سوال نخواهد بود.
 
برچسب ها: کرباسیان ، قاچاق ، 1128
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: