bazarnews

کد خبر: ۴۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
بازارنیوز بررسی می‌کند:
مطابق آنچه در سایت ایفیک آمده، علی جنتی رئیس هیات مدیره این شرکت است و هنوز خبری از استعفای او از این سمت منتشر نشده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : پس از پایان مهلت منع به کارگیری بازنشستگان در ارگان های دولتی، هفته گذشته خبری مبنی بر استعفای تعدادی از مشاوران و دستیاران بازنشسته رییس جمهور منتشر شد.

در بین این مشاوران مستعفی، نام علی جنتی نیز به چشم می‌خورد. جنتی که سمت «مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور» را داشت،به علت بازنشستگی،از این سمت استعفا داد.

جنتی باز هم باید استعفا بدهد؟ + عکس

 

اما جنتی مسئولیت های دولتی دیگری نیز دارد. او به عنوان رییس هیات مدیره «شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران(ایفیک)» مشغول فعالیت است. ایفیک شرکتی دولتی و تحت نظر وزارت «امور اقتصادی و دارایی » است. مطابق آنچه در سایت این شرکت آمده است، علی جنتی رئیس هیات مدیره این شرکت است و هنوز خبری از استعفای او از این سمت منتشر نشده است.

 

جنتی باز هم باید استعفا بدهد؟ + عکس

 شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران یا همان IFIC با 2.5 میلیارد دلار سرمایه 19 سال پیش و با هدف سرمایه گذاری و همکاری مشترک با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت‌های توجیه پذیر تولیدی، صنعتی، معدنی، بازرگانی، مالی و خدماتی در خارج از کشور و مدیریت اقتصادی این سرمایه گذاری‌ها تشکیل شد. ایفیک در حال حاضر چیزی قریب به 30 شرکت در سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا را به طور مستقیم اداره کرده و بیشتر سرمایه گذاری‌های تحت نظر ایفیک در کشورهای اروپایی به خصوص در کشور آلمان بوده و به سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط می شود.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: