bazarnews

کد خبر: ۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
تداوم بارش شدید باران در مناطق مختلف عراق خسارات مالی و جانی به بار آورده و آمار کشته و زخمی های این سیل به بیش از ۲۰۰ نفر در مناطق مختلف رسیده و وضعیت اضطرار در چند استان این کشور اعلام شده است.

سیل در عراق که از روز های پایانی هفته گذشته آغاز شده باعث جاری شدن سیل و مختل شدن ترافیک بین شهری و آسیب فراوان به منازل مسکونی  تاسیسات و راه ها شده است.

دهوک، اربیل و سلیمانیه از جمله مناطقی هستند که بیشترین خسارت از این سیلاب را متحمل شده اند. بخش اعظم بزرگراه اربیل- سلیمانیه از روز گذشته مسدود است. یک پل در جاده سلیمانیه-کلار نیز به طور کامل و چندین پل دیگر به طور نسبی ویران شدند.

اداره سدهای دربندیخان و دوکان سلیمانیه نیز روز گذشته اعلام کرد که سطح آب سدهای این منطقه طی دو روز یک متر افزایش یافته است.

مدیریت مرکز بحران اداره اقلیم کرد شمال عراق نیز اعلام کرد، آوارگانی که از درگیری ها و جنگ در مناطق مختلف این کشور فرار کرده و ناچار به اقامت در اردوگاه ها و چادرها هستند از این سیلاب متاثر شده و تقریبا 700 خانواده باید به مکان امن منتقل شوند.

پیشتر وزارت بهداشت عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار قربانیان سیل ناشی از بارش شدید باران در مناطق مختلف این کشور به 21 نفر رسیده و بیش از 180 نفر دیگر مصدوم شده اند.

شورای استان نینوا در شمال عراق نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که در پی بارش شدید باران در این استان وضعیت اضطراری اعلام شده است.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: