bazarnews

کد خبر: ۴۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
رییس اتاق تهران اعلام کرد؛
رییس اتاق بازرگانى تهران با تاکید بر فشار زیاد مشکلات داخلى نسبت به تحریم هاى خارجى گفت: اگرچه مشکل تحریم بر هیچ کس پوشیده نیست اما مشکلات داخلی بیش از تحریم‌ها اقتصاد ایران را اذیت می کند.

مسعود خوانساری در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اجرای طرح پویش موانع کسب و کار گفت: یک میلیون نفر در شبکه‌های مجازی این موضوع را پیگیری کرده‌اند و ارتباط میان اعضاء با اتاق به خوبی برقرار شده است؛ علت اجرای چنین طرحی، این بود که هر روز شکایت‌های زیادی به اتاق بازرگانی می‌رسد که موانع پیش روی تولید و کسب و کار را اعلام می‌کند؛ به خصوص اینکه این موانع، اقتصاد ایران را مختل کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران مشکلات داخلى را بیش از فشار تحریم هاى خارجى دانست و افزود: اگرچه مشکل تحریم بر هیچ کس پوشیده نیست اما مشکلات داخلی بیش از تحریم‌ها اقتصاد ایران را اذیت می کند.

خوانسارى ادامه داد: اگر این موضوع مدیریت نشود اقتصاد ایران به شدت متاثر خواهد شد، البته این مشکلات را در وزارتخانه‌ها و دولت می‌توان حل کرد و حتی در جلسات سران سه قوه نیز مطرح نمود تا تصمیم‌گیری لازم در مورد آن صورت گیرد.

رییس اتاق تهران خواستار ساماندهى ثبت سفارشات شد و تصریح کرد: از وزارتخانه‌ها از جمله صنعت درخواست کرده ایم تا ثبت سفارشات را سامان دهند چرا که گردش ثبت سفارش، مشکلات زیادی را ایجاد کرده که اکنون یکی از موانع اصلی پیش روی تولید و تجارت کشور است، بنابراین باید مهلت آن از سه ماه به شش ماه ارتقاءیابد.

او اضافه کرد: همچنین ماشین آلات نیز به گمرکات آمده، اما مشکلات ثبت سفارش ترخیص آنها را با مشکل مواجه کرده است.

خوانساری با اشاره به مشکلات واحدهاى تولیدى بیان کرد: واحدهای تولیدی مشکلات بسیاری برای تامین مواد اولیه و واسطه ای خود دارند، پس اگر قرار باشد که ثبت سفارش و مراحل طولانی آن در سامانه نیما نیز طی شود، مشکلات بیشترى ایجاد خواهد کرد که در این راستا پیشنهاد می‌شود واردات بدون انتقال ارز برای مواد اولیه انجام شود.

وی خواستار آزادسازی ورود موقت برای حمایت از تولید شد و گفت: در رابطه با مناطق آزاد مجوزی صادر شده تا ۳۲۰۰ قلم کالا به مناطق آزاد بیاید که مجوز صادر شده، این موضوع را تسریع کرده اما نیاز به متممی دارد تا این کالاهای مرتبط با واحدهای تولیدی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی وارد شود.

خوانساری درباره نامه نگاری های اتاق تهران با وزیر صنعت اظهار کرد: از این وزارتخانه درخواست می شود که مشکلات و بحران های پیش روی صنعت و تولید کشور را حل کند؛ چراکه اگر نجنبیم، به دست خود گره ای به گره های موجود اضافه خواهیم کرد.

به گفته رییس اتاق تهران، اکنون بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان دچار مشکل هستند و روز به روز واحدهای تولیدی تعدیل نیرو می کنند و با مشکل مواجه شده اند.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: