bazarnews

کد خبر: ۴۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
بانک‌های اصلی ژاپن در حال آماده شدن برای انجام تراکنش‌های مربوط به پرداخت پول نفت ایران پس از دریافت مجوز‌های نهایی هستند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : پایگاه اینترنتی پلتس (Platts ) که یکی از اصلی ترین منابع ارزیابی بازار روزانه انرژی دنیا به حساب می آید، عضو مجموعه اس اند پی گلوبال بوده و معمولا داده های قیمت آن به عنوان شاخص انجام معاملات جهانی در حوزه نفت خام و فراورده های نفتی مدنظر قرار می گیرد، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که "بانک های اصلی ژاپن در حال آماده شدن برای انجام تراکنش های مربوط به پرداخت پول نفت ایران پس از دریافت مجوزهای نهایی هستند. بدین ترتیب این بانک ها قادر خواهند بود اعتبارات اسنادی معاملات مربوط به پتروشیمی ها را صادر کنند. در صورت موافقت مقامات ژاپنی و آمریکایی این بانک ها انتظار دارند پتروشیمی ها پول واردات محصولات خود از ایران را به ین ژاپن پرداخت نمایند. در حالی که قرار است شرکت هولدینگ JXTG تا قبل از اتمام ماه میلادی جاری (تا دو هفته دیگر) واردات پتروشیمی خود از ایران را از سر گیرد، شرکت Cosmo Oil اعلام کرده به میزان 1.8 میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد می کند. ژاپن بین هشت کشوری است که معافیت هایی را برای واردات نفت و محصولات پتروشیمی از مبدا ایران دریافت کرده اند."

با توجه به خبر واردات میعانات گازی کره جنوبی از ایران ، به نظر می رسد کشورهایی که معافیت های خرید نفت از ایران دریافت کرده اند، در حال آماده سازی ساز و کار عملیاتی پرداخت با ارز غیر دلار مانند ین هستند که نشان می دهد در مواقع حساس و در کمترین زمان مکانیسم پرداخت مهیا می شود. حال سوال اینجاست که مکانیسم پرداخت ویژه اتحادیه اروپا چقدر زمان نیاز دارد تا عملی شود؟

برچسب ها: نفت ، ایران ، ژاپن ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: